Werk je graag planmatig, proactief en ben je klant- en resultaatgericht? Heb je een brede blik en weet je dit te vertalen naar beleid, van veranderdoelen naar digitaliseringsdoelen en projectinitiatieven? Zoek je de samenwerking met de primaire en ondersteunende processen? Dan zoeken wij jou!  

Voor het team Informatisering en Automatisering zijn wij op zoek naar een enthousiaste en deskundige data/informatie-adviseur.

Informatie-adviseur

36 uur per week
(vacature nr. 22/22)
Reactie uiterlijk tot 26-08-2022

Je team
Als informatie-adviseur kom je te werken in het team Informatisering en Automatisering. Dit team bestaat uit ruim 30 medewerkers.  We houden ons onder meer bezig met systeembeheer, netwerkbeheer, software aanschaf -en beheer. Ook stellen we informatiebeleid en automatiseringsbeleid op.

Solliciteer direct

Dit ga je doen

  • Je onderzoekt welke bedrijfsprocessen relevante data kunnen opleveren en wat de waarde is van die data i.s.m. de bedrijfsarchitect;
  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen, implementeren en handhaven van de gemeenschappelijke manier van gegevensbeheer;
  • Je vertaalt daarbij de projectportfolio naar een ontwikkelpad voor toekomstig benodigde data;
  • Verricht en bewaakt master datamanagement;
  • Je werkt samen met een team van Informatie adviseurs om de informatievoorziening voor Noorderzijlvest perfect te laten aansluiten op de wensen van onze collega’s.

Dit bieden we jou

  • Een baan in een dynamisch, maatschappelijk werkveld bij een organisatie met korte lijnen;
  • In eerste instantie een dienstverband voor bepaalde tijd (1 jaar). Bij een gebleken positieve match en beoordeling, zetten we je arbeidsovereenkomst graag om naar een dienstverband voor onbepaalde tijd;
  • Een salaris in functieschaal 10, maximaal € 4.722,- bruto per maand (norm 1 juli 2022) bij een werkweek van 36 uur. Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring;
  • Daarnaast ontvang je bovenop je brutosalaris 21% Individueel Keuze Budget (IKB), dit kun je uit laten betalen of op een andere manier inzetten, bijvoorbeeld om extra verlof te kopen.
  • Een pensioenregeling bij ABP pensioenfonds;
  • Uitstekende mogelijkheden om een goede balans te creëren tussen werk en privé met onze thuiswerkmogelijkheden;
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een eigen budget voor opleidingen en een vergoeding voor woon-werk reiskosten of thuiswerkvergoeding;
  • Je standplaats is Groningen. Deze is goed bereikbaar met eigen auto of OV.

Dit vragen we van je

  • Een HBO+ werk- en denkniveau.
  • Een relevante opleiding op het vakgebied zoals Bedrijfskunde of Informatie management.
  • Ervaring met projectleiding.
  • Ervaring met werken aan en met architectuur binnen de decentrale overheid.
  • Kennis van en ervaring (minimaal 3 jaar) op het gebied van informatie advies.
 Wie ben jij?
  • Naast proactief, ben je klant- en resultaatgericht;
  • Vanuit de organisatie zelf en de ontwikkelingen daarbuiten weet je wat er leeft en kun je dit vertalen in beleid, waarbij je communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling, goed van pas komen;
  • Je bent in staat om planmatig te werken;
  • Je bent omgevingsbewust, je hebt tact, overtuigingskracht en je hebt een analytisch vermogen.

    Wat verder goed is om te weten

    Het waterschap Noorderzijlvest bevindt zich in een uniek gebied waarbij bodemdaling als gevolg van aardgaswinning en aardbevingen het waterbeheer aanzienlijk beïnvloeden. De gevolgen van deze ontwikkelingen als ook klimaatverandering hebben effect hebben op het (afval)watersysteem. Een stijgende zeespiegel, meer en langere perioden van hevige regen, afgewisseld met langdurige droogte, maar ook de opgaven op het vlak van duurzaamheid en nieuwe (probleem)stoffen: problemen die vragen om robuuste oplossingen. Wij willen dat ons (afval)watersysteem zo veel mogelijk natuurlijk functioneert en dat het voor de lange termijn klimaatbestendig, veerkrachtig en gezond is. Dit vraagt van ons passende en betaalbare maatregelen in een maatschappij die daarover mee wil praten en invloed op wil uitoefenen.

    Om de uitdagingen van ons waterschap in goede banen te leiden, voeren we een organisatie optimalisatie door, zodat we beter in staat zijn om toekomstgericht en integraal te werken. We denken dat we hiermee een goede basis leggen om strategisch te denken, de plannen vervolgens te vertalen naar ons dagelijks werk en het werk zo efficiënt mogelijk uit te voeren. En dat wordt steeds belangrijker in een maatschappij die verandert en veel van ons vraagt.

    Waterschap Noorderzijlvest streeft ernaar om de organisatie een afspiegeling te laten zijn van de samenleving. Daarom worden kandidaten uit speciale doelgroepen uitdrukkelijk verzocht te reageren.

    Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

    Is je interesse gewekt?

    Ben je enthousiast en beschik je over de gevraagde kwaliteiten? Graag ontvangen we dan je motivatie met CV uiterlijk dinsdag 26 augustus 2022.
    De gesprekken vinden plaats op 1 september 2022.

     

    Wil je meer informatie over de functie?
    Neem dan contact op met Simon Wiersma, teamleider I&A, tel. 050-3048252.
    Voor meer informatie over het waterschap Noorderzijlvest kun je terecht op onze website www.noorderzijlvest.nl.
    Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.
    Op basis van het Integriteitbeleid bij Noorderzijlvest is voor deze functie een VOG vereist.
    Het formulier wordt geladen.