Op zoek naar een leuke financiële functie? En wil jij bijdragen aan een organisatie die ervoor zorgt dat we in Groningen en Noord-Drenthe veilig kunnen wonen, werken en leven? Lees dan verder!
 

Locatie

Groningen

Aantal uur

36 - 36 uur per week

Salaris

€3736 - €5092

Interesse?

Je kunt reageren tot 09-12-2023

Direct solliciteren

Robert – Financieel adviseur in het atrium achter zijn computer

Wat ga je doen?

Ter versterking van het financiële team zoekt waterschap Noorderzijlvest een enthousiaste collega. Als financieel adviseur werk jij als spin in het web en ben je proactief. Je durft te staan voor een afwijkende mening en werk je richtinggevend en constructief met teammanagers en projectleiders aan financiële beleidsvraagstukken. Je creëert makkelijk een netwerk en weet je op een creatieve en integrale manier te werken aan oplossingen.

En verder:

  • Je vervult de financiële gewetensrol in de organisatie. Dat betekent dat je je kritisch opstelt en constructief meedenkt met je collega’s die de verantwoordelijkheid hebben voor grote maatschappelijke opgaven in het beheergebied van het waterschap. Daarbij horen ook verantwoorde keuzes op financieel terrein.
  • Je werkt aan het opstellen van de instrumenten uit de planning en control cyclus en beheert/verbetert deze op structurele basis.
  • Je adviseert en ondersteunt op financieel gebied bij projecten.
  • Je geeft advies aan budgetverantwoordelijke directeuren, teammanagers en projectleiders en je bent daarin een gesprekspartner.
  • Je weet wat er speelt in bestuur en organisatie.
  • Je werkt nauw samen met je collega adviseurs en hebt altijd de focus op het continue verbeteren van de procesvoering.

Functie-eisen

Als financieel adviseur ben je analytisch, accuraat en heb je een flexibele houding. Daarnaast werk je projectmatig en ben je zowel communicatief- als adviesvaardig. Plannen en organiseren gaat je goed af en ben je in staat om op een prettige manier mensen aan te spreken. Je bent je bewust van de omgeving waarin je werkt.

Daarnaast beschik je over:

  • De functie vereist werk- en denkniveau op minimaal HBO-niveau (bedrijfseconomie, accountancy of vergelijkbaar).
  • Je bent bekend met de structuur van financiële systemen en kunt goed werken met Excel.
  • Je bent een enthousiaste en ambitieuze financial, analytisch, adviesvaardig en een echte teamspeler.
  • Naast je financiële deskundigheid is een proactieve rol van groot belang voor de sturing en beheersing van onze processen. Als persoon sta je stevig in je schoenen en hebt het vermogen overzicht te bewaren en te coördineren.
  • Je bent je in een bestuurlijke context bewust van je omgeving en weet samen met collega’s hierin juist te handelen. Daar waar mogelijkheden zijn voor procesverbetering, vertaal je deze in concrete acties. 

Arbeidsvoorwaarden

  • Een uitdagende en afwisselende functie in een team van enthousiaste collega’s, met veel ruimte voor zelfstandig werken en eigen verantwoordelijkheden. De functie biedt een breed aanbod aan taken en activiteiten waarbij je de mogelijkheid krijgt om het team en jezelf verder te ontwikkelen. Het is voor ons belangrijk dat je in het team past en dat je je kunt ontwikkelen binnen het vakgebied, maar ook dat je het naar je zin hebt.
  • In eerste instantie een dienstverband voor bepaalde tijd (1 jaar). Bij een positieve match, zetten we je arbeidsovereenkomst graag om naar een dienstverband voor onbepaalde tijd.
  • Een baan die het verschil maakt in dit prachtige werkgebied.
  • Een salaris van minimaal €3.736,- en maximaal €5.092,- bruto per maand (schaal 10).
  • Boven op je brutosalaris ontvang je 21% IKB, dit kun je laten uitbetalen of op een andere manier inzetten, bijvoorbeeld om extra verlof te kopen.
  • Uitstekende mogelijkheden om een goede balans te creëren tussen werk en privé (optie afhankelijk van functie; variabele uren en thuis werken is mogelijk).
  • Een pensioenregeling bij het ABP-pensioenfonds.
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een eigen budget voor opleidingen van €6.000,- en een vergoeding voor reiskosten van woon-werk thuiswerkvergoeding en een fietsregeling.
  • De standplaats is Groningen. Ons kantoor is gemakkelijk bereikbaar met eigen auto, fiets of openbaar vervoer.

Jouw toekomstige afdeling en organisatie

Als financieel adviseur kom je te werken in het team Financiën en Inkoop. Dit team bestaat uit ongeveer 18 medewerkers: financieel adviseurs, medewerkers financiële administratie en inkoopadviseurs.

Waterschap Noorderzijlvest zorgt in een groot gedeelte van Groningen, Noord- en Midden-Drenthe en in een stukje Friesland voor het zuiveren van het afvalwater, het hebben en houden van droge voeten en schoon en voldoende water. Veiligheid, innovatie en samenwerking staan centraal. Hierbij wordt rekening gehouden met de goede invulling van de maatschappelijke functies die door het watersysteem bediend worden. De focus ligt op klimaat-klaar blijven en een natuurlijker, duurzamer waterbeheer.

Over Waterschap Noorderzijlvest

Waterschap Noorderzijlvest bevindt zich in een uniek gebied waarbij bodemdaling als gevolg van aardgaswinning en aardbevingen het waterbeheer aanzienlijk beïnvloeden. De gevolgen van deze ontwikkelingen als ook klimaatverandering hebben effect hebben op het (afval)watersysteem. Een stijgende zeespiegel, meer en langere perioden van hevige regen, afgewisseld met langdurige droogte, maar ook de opgaven op het vlak van duurzaamheid en nieuwe (probleem)stoffen: problemen die vragen om robuuste oplossingen. Wij willen dat ons (afval)watersysteem zo veel mogelijk natuurlijk functioneert en dat het voor de lange termijn klimaatbestendig, veerkrachtig en gezond is. Dit vraagt van ons passende en betaalbare maatregelen in een maatschappij die daarover mee wil praten en invloed op wil uitoefenen.

Om de uitdagingen van ons waterschap in goede banen te leiden, voeren we een organisatie optimalisatie door, zodat we beter in staat zijn om toekomstgericht en integraal te werken. We denken dat we hiermee een goede basis leggen om strategisch te denken, de plannen vervolgens te vertalen naar ons dagelijks werk en het werk zo efficiënt mogelijk uit te voeren. En dat wordt steeds belangrijker in een maatschappij die verandert en veel van ons vraagt.

Sollicitatieprocedure

Ben je enthousiast en beschik je over de gevraagde kwaliteiten? Je kunt je motivatie voorzien van CV uploaden uiterlijk 8 december 2023 via de sollicitatieknop. De gesprekken vinden plaats op 14 december 2023.

Voor informatie over de vacature kun je contact opnemen met Jan Derk Frieling, interim-manager Financiën en Inkoop, telefoonnummer 0612388157.

Als je bij ons te komt werken, vragen we je een Verklaring omtrent gedrag in te leveren.

Vragen over de procedure van deze vacature?

Neem dan contact op met Eilana Maring, adviseur Werving en Selectie via 050 304 89 11 of werven@noorderzijlvest.nl.

Ben je enthousiast? Solliciteer direct!

Vul het sollicitatieformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Het formulier wordt geladen.

Kies voor waterwerk

Ben je een denker of juist een doener? Wij maken graag kennis met je. Bij het waterschap is geen dag hetzelfde en heb je een baan met impact.

Werken bij Noorderzijlvest

Medewerkers zittend op een bankje in het atrium van het hoofdgebouw Noorderzijlvest