Ga naar de inhoud

Noorderzijlvest

Ga naar homepage Noorderzijlvest
Menu
  • Home
  • ActueelActueel
    • Online aan tafel met het waterschap
    • Coronavirus: maatregelen
    • Nieuwsberichten
    • Agenda
    • Bekendmakingen
    • Nieuwsbrieven
    • Storm en hoogwater
    • Stremmingen
    • Vorst
    • Waterstanden
  • Loket
  • OrganisatieOrganisatie
    • Belastingen
    • Bestuur
    • Duurzaamheid en energie
    • Inkoop en aanbesteding
    • Internationale samenwerking
    • Klimaatverandering
    • Leren over water
    • Onze taken
    • Plannen, beleid en regelgeving
    • Waterinnovatie
    • Werken bij Noorderzijlvest
  • Ons werkOns werk
    • Afvalwater zuiveren
    • Agrarische bedrijfsvoering
    • Beheer en onderhoud
    • Calamiteitenzorg
    • Dijkversterking Lauwersmeerdijk
    • Muskusrattenbeheer
    • Paterswoldsemeer
    • Peilbeheer
    • Peilbesluiten
    • Projecten
    • Slotenschouw (controle)
    • Vaarwegbeheer
    • Veelgestelde vragen - Ons werk
    • Vismigratie
  • Contact
  • Aanbestedingen
  • Bekendmakingen
  • Belastingen
  • Bestuur
  • Contact
  • Melden op de kaart
  • Projecten
  • Vacatures
  • Vergaderstukken AB
  • Vergunning aanvragen
  • Waterstanden
Broodkruimelnavigatie
Home › Loket › Schadeclaim indienen
Delen
  • Mail deze pagina
  • Delen op LinkedIn
  • Delen op Twitter
  • Delen op Facebook

Schadeclaim indienen

Wie kan een schadeclaim indienen?

Als u schade heeft die door het waterschap veroorzaakt is kunt u een schadeclaim indienen. Voor het indienen van een schadeclaim kunt u gebruik maken van het digitale schadeclaim formulier:

Formulier schadeclaim indienen

Wat heeft u nodig?

  • Voor persoonlijk gebruik DigiD niveau Midden. Voor organisaties eHerkenning niveau EH2+.
  • Vermeld de hoogte van de geleden schade. Stuur hiervoor een offerte of bijvoorbeeld een factuur mee.
  • Vermeld waarom volgens u het waterschap aansprakelijk is voor de door u geleden schade.

Hoe werkt het?

  • Gebruik het formulier schadeclaim indienen.
  • Aan het indienen van een schadeclaim zijn geen kosten verbonden.

Schriftelijk schadeclaim indienen

Wilt u liever schriftelijk (per post) een schadeclaim indienen? U kunt uw aansprakelijkstelling sturen naar:

Waterschap Noorderzijlvest
Postbus 18
9700 AA Groningen

Vermeld duidelijk: uw naam en adres, de hoogte van de schade onderbouwd met bijvoorbeeld een offerte of een factuur, de aard van de schade en de redenen waarom u het waterschap aansprakelijk acht.

Hoe verloopt de procedure?

U ontvangt een ontvangstbevestiging van het indienen van uw schadeclaim. Vervolgens ontvangt u een brief met uitleg over het vervolg van de procedure. De afhandeling van een schadeclaim kan enkele maanden duren. Meer over behandeltermijnen leest u in onze servicenormen.

  • Uw schadeclaim wordt door een jurist van het waterschap beoordeeld. Om uw claim goed te kunnen beoordelen is het soms noodzakelijk dat wij u om meer informatie vragen.
  • In sommige gevallen sturen wij uw schadeclaim door naar onze verzekeraar en handelen zij uw schade af.
  • Als het waterschap of de verzekeraar uw schadeclaim (gedeeltelijk) terecht vindt wordt uw schade geheel of gedeeltelijk vergoed.
  • Mocht het waterschap of de verzekeraar de schadeclaim niet terecht vinden dan wordt uw schade niet vergoed.
  • Mocht u het niet eens zijn met de beslissing op uw schadeclaim dan kunt u naar de rechtbank.

DigiD

www.DigiD.nl

EHerkenning

Meer zekerheid over uw online identiteit, daarom gebruiken wij eHerkenning. Met eHerkenning identificeert u zich veilig en eenvoudig online. Het grote gemak is dat u met eHerkenning bij meerdere organisaties kunt inloggen. U hoeft dus minder wachtwoorden te onthouden. Veilig, makkelijk en betrouwbaar. Ga voor meer informatie naar:

  • www.eHerkenning.nl

Voor het indienen van een schadeclaim hebt u niveau EH2+ nodig.

Logo EHerkenning niveau2+

eIDAS

The Water Authority Noorderzijlvest offers forms with which you can use the digital identity method for cross-border usage within the European Union.

Login with an European digital identity (eIDAS)

Vragen

Weet u niet of u een verzoek om nadeelcompensatie kunt indienen of een schadeclaim?

  • Nadeelcompensatie

Bel ons maandag t/m vrijdag

  • 08:00 - 16:30 uur
  • 050 304 89 11
  • Contact
  • Servicenormen

Producten en diensten

Alle producten voor particulieren en ondernemers.

Producten en diensten

Volg Noorderzijlvest

Volg ons op Facebook
Volg ons op Twitter
Zie ons Linkedin profiel
Noorderzijlvest op Youtube
Nieuwsbrieven

Onze taken

  • Waterveiligheid
  • Voldoende water
  • Schoon water

Calamiteiten

U kunt calamiteiten ((natuur)ramp of een niet-verwachte gebeurtenis die ernstige schade kan veroorzaken) 24/7 doorgeven: 050 304 89 11

Dit geldt ook voor vervuiling van het oppervlaktewater (Al het natuurlijke water dat te zien is aan de oppervlakte, zoals sloten, beken, kanalen en vennen, en in verbinding staan met grondwater.) of ongewenste lozingen

Contact

Stedumermaar 1,
9735 AC Groningen
Telefoon: 050 304 89 11
info@noorderzijlvest.nl

Vragen over uw belastingaanslag? Noordelijkbelastingkantoor.nl
Telefoon: 088 7879000

  • Privacyverklaring
  • Responsible disclosure
  • Toegankelijkheid
  • Sitemap
  • Archief website

© Waterschap Noorderzijlvest

---