Wettelijke klacht
Wie kan een klacht indienen?
U kunt een klacht indienen als u te maken heeft gehad met onbehoorlijk gedrag van een van onze medewerkers of bestuurders.
Intern klachtrecht: het waterschap handelt zelf de klacht af met inschakeling van een Adviescommissie die adviseert, maar geen eindoordeel uitspreekt.
Dit formulier kunt u niet gebruiken voor het melden van andere klachten, zoals het melden van dode vis in de watergang (Een rivier, kanaal, sloot of beek die onderdeel is van een stelsel wateren die met elkaar verbonden zijn.) of een te hoge waterpeil. Gebruik hiervoor melden op de kaart .
Wat heeft u nodig?
- Voor persoonlijk gebruik DigiD niveau Midden. Voor organisaties eHerkenning niveau EH2+.
- Een omschrijving van de onbehoorlijke gedraging van één van onze medewerkers of bestuurders.
- Iedereen mag een klacht indienen.
Hoe werkt het?
- Gebruik het formulier wettelijke klacht indienen.
- Aan het indienen van een klacht zijn geen kosten verbonden.
Schriftelijke klacht indienen
Wilt u liever schriftelijk (per post) uw klacht indienen? U kunt uw wettelijke klacht sturen naar:
Waterschap Noorderzijlvest
Postbus 18
9700 AA Groningen.
Hoe verloopt de procedure?
U ontvangt een ontvangstbevestiging van uw klacht. Vervolgens ontvangt u een brief met uitleg over het vervolg van de procedure. Houd er rekening mee dat een klachtprocedure een aantal maanden in tijd kost. Meer over behandeltermijnen leest u in onze servicenormen.
- Het kan zijn dat wij u uitnodigen voor een gesprek om een oplossing te vinden.
- Lukt dit niet dan wordt uw klacht in behandeling genomen door onze externe klachtencommissie.
- U wordt door de commissie uitgenodigd voor een hoorzitting.
- De commissie brengt advies uit aan het dagelijks bestuur (Het bestuurlijke college dat in opdracht van het algemeen bestuur de dagelijkse gang van zaken binnen het waterschap bestuurt.).
- Het dagelijks bestuur beslist over uw klacht.
- U ontvangt van ons de beslissing op uw klacht.
DigiD

EHerkenning

Meer zekerheid over uw online identiteit, daarom gebruiken wij eHerkenning. Met eHerkenning identificeert u zich veilig en eenvoudig online. Het grote gemak is dat u met eHerkenning bij meerdere organisaties kunt inloggen. U hoeft dus minder wachtwoorden te onthouden. Veilig, makkelijk en betrouwbaar. Ga voor meer informatie naar:
Voor het indienen wettelijke klacht hebt u niveau EH2+ nodig.
eIDAS
In order to continue you have to log in with eIDAS by using your personal digital authentication code of your country.
Nationale Ombudsman
Niet eens met onze reactie?
Hebben wij gereageerd op uw klacht en bent u het niet eens bent met onze reactie? Dan kunt u uw klacht sturen naar de Nationale Ombudsman. Op de website nationaleombudsman leest u hoe dat moet.
Calamiteitenzorg
Ziet u een situatie die mogelijk direct gevaar oplevert en actie vereist?
Vragen
Producten en diensten
Alle producten voor particulieren en ondernemers.