Ga naar de inhoud

Noorderzijlvest

Ga naar homepage Noorderzijlvest
Menu
  • Home
  • ActueelActueel
    • Online aan tafel met het waterschap
    • Coronavirus: maatregelen
    • Nieuwsberichten
    • Agenda
    • Bekendmakingen
    • Nieuwsbrieven
    • Storm en hoogwater
    • Stremmingen
    • Vorst
    • Waterstanden
  • Loket
  • OrganisatieOrganisatie
    • Belastingen
    • Bestuur
    • Duurzaamheid en energie
    • Inkoop en aanbesteding
    • Internationale samenwerking
    • Klimaatverandering
    • Leren over water
    • Onze taken
    • Plannen, beleid en regelgeving
    • Waterinnovatie
    • Werken bij Noorderzijlvest
  • Ons werkOns werk
    • Afvalwater zuiveren
    • Agrarische bedrijfsvoering
    • Beheer en onderhoud
    • Calamiteitenzorg
    • Dijkversterking Lauwersmeerdijk
    • Muskusrattenbeheer
    • Paterswoldsemeer
    • Peilbeheer
    • Peilbesluiten
    • Projecten
    • Slotenschouw (controle)
    • Vaarwegbeheer
    • Veelgestelde vragen - Ons werk
    • Vismigratie
  • Contact
  • Aanbestedingen
  • Bekendmakingen
  • Belastingen
  • Bestuur
  • Contact
  • Melden op de kaart
  • Projecten
  • Vacatures
  • Vergaderstukken AB
  • Vergunning aanvragen
  • Waterstanden
Broodkruimelnavigatie
Home › Loket › Wettelijke klacht indienen
Delen
  • Mail deze pagina
  • Delen op LinkedIn
  • Delen op Twitter
  • Delen op Facebook

Wettelijke klacht

Formulier wettelijke klacht indienen

Wie kan een klacht indienen?

U kunt een klacht indienen als u te maken heeft gehad met onbehoorlijk gedrag van een van onze medewerkers of bestuurders.

Intern klachtrecht: het waterschap handelt zelf de klacht af met inschakeling van een Adviescommissie die adviseert, maar geen eindoordeel uitspreekt.

Dit formulier kunt u niet gebruiken voor het melden van andere klachten, zoals het melden van dode vis in de watergang (Een rivier, kanaal, sloot of beek die onderdeel is van een stelsel wateren die met elkaar verbonden zijn.) of een te hoge waterpeil. Gebruik hiervoor melden op de kaart .

Wat heeft u nodig?

  • Voor persoonlijk gebruik DigiD niveau Midden. Voor organisaties eHerkenning niveau EH2+.
  • Een omschrijving van de onbehoorlijke gedraging van één van onze medewerkers of bestuurders.
  • Iedereen mag een klacht indienen.

Hoe werkt het?

  • Gebruik het formulier wettelijke klacht indienen.
  • Aan het indienen van een klacht zijn geen kosten verbonden.

Schriftelijke klacht indienen

Wilt u liever schriftelijk (per post) uw klacht indienen? U kunt uw wettelijke klacht sturen naar:

Waterschap Noorderzijlvest
Postbus 18
9700 AA Groningen.

Hoe verloopt de procedure?

U ontvangt een ontvangstbevestiging van uw klacht. Vervolgens ontvangt u een brief met uitleg over het vervolg van de procedure. Houd er rekening mee dat een klachtprocedure een aantal maanden in tijd kost. Meer over behandeltermijnen leest u in onze servicenormen.

  • Het kan zijn dat wij u uitnodigen voor een gesprek om een oplossing te vinden.
  • Lukt dit niet dan wordt uw klacht in behandeling genomen door onze externe klachtencommissie.
  • U wordt door de commissie uitgenodigd voor een hoorzitting.
  • De commissie brengt advies uit aan het dagelijks bestuur (Het bestuurlijke college dat in opdracht van het algemeen bestuur de dagelijkse gang van zaken binnen het waterschap bestuurt.).
  • Het dagelijks bestuur beslist over uw klacht.
  • U ontvangt van ons de beslissing op uw klacht.

DigiD

www.DigiD.nl

EHerkenning

Meer zekerheid over uw online identiteit, daarom gebruiken wij eHerkenning. Met eHerkenning identificeert u zich veilig en eenvoudig online. Het grote gemak is dat u met eHerkenning bij meerdere organisaties kunt inloggen. U hoeft dus minder wachtwoorden te onthouden. Veilig, makkelijk en betrouwbaar. Ga voor meer informatie naar:

  • www.eHerkenning.nl

Voor het indienen wettelijke klacht hebt u niveau EH2+ nodig.

Logo EHerkenning niveau2+

eIDAS

In order to continue you have to log in with eIDAS by using your personal digital authentication code of your country.

Login with an European digital identity (eIDAS)

Nationale Ombudsman

Niet eens met onze reactie?

Hebben wij gereageerd op uw klacht en bent u het niet eens bent met onze reactie? Dan kunt u uw klacht sturen naar de Nationale Ombudsman.  Op de website nationaleombudsman leest u hoe dat moet.

Nationale Ombudsman

Calamiteitenzorg

Ziet u een situatie die mogelijk direct gevaar oplevert en actie vereist?

Spoedeisende melding

Vragen

Bel ons maandag t/m vrijdag:

  • 08:00 - 16.30 uur
  • 050 304 89 11
  • Contact
  • Servicenormen

Producten en diensten

Alle producten voor particulieren en ondernemers.

Producten en diensten

Volg Noorderzijlvest

Volg ons op Facebook
Volg ons op Twitter
Zie ons Linkedin profiel
Noorderzijlvest op Youtube
Nieuwsbrieven

Onze taken

  • Waterveiligheid
  • Voldoende water
  • Schoon water

Calamiteiten

U kunt calamiteiten ((natuur)ramp of een niet-verwachte gebeurtenis die ernstige schade kan veroorzaken) 24/7 doorgeven: 050 304 89 11

Dit geldt ook voor vervuiling van het oppervlaktewater (Al het natuurlijke water dat te zien is aan de oppervlakte, zoals sloten, beken, kanalen en vennen, en in verbinding staan met grondwater.) of ongewenste lozingen

Contact

Stedumermaar 1,
9735 AC Groningen
Telefoon: 050 304 89 11
info@noorderzijlvest.nl

Vragen over uw belastingaanslag? Noordelijkbelastingkantoor.nl
Telefoon: 088 7879000

  • Privacyverklaring
  • Responsible disclosure
  • Toegankelijkheid
  • Sitemap
  • Archief website

© Waterschap Noorderzijlvest

---