Wil jij een sleutelrol bij het versterken van de grondpositie van ons waterschap zodat wij onze doelen in het waterbeheer kunnen realiseren en de effecten van klimaatverandering kunnen tegengaan? Lijkt het jou leuk om je bezig te gaan houden als procesverantwoordelijke met het onderhandelen, verwerven en beheren van vastgoed in de eigen (gebieds)projecten? Ben je op zoek naar een baan waarbij je je ervaring in kunt zetten met het aankopen en verwerven van grond? Kom dan als medewerker vastgoed en grondzaken het team Plannen en Projecten versterken!

Direct solliciteren
Je kunt reageren tot 

Recreatie vaart op het Winsumerdiep
  • Standplaats Groningen
  • €3078 - €4176 (schaal 9)
  • Arbeidsoverkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
  • 24 - 28 uur per week
  • Overig

Wat ga je doen?

  • Als medewerker vastgoed en grondzaken draag je zorg voor de uitvoering van het onderhandelen over en het verwerven en tijdelijk beheren van vastgoed en grondzaken in de eigen (gebieds)projecten.
  • Je stuurt adviesbureau’s en rentmeesters op een efficiënte wijze aan. Daarnaast zorg je voor een kwalitatief goede voorbereiding en afhandeling van contracten bij de notaris.
  • Je werkt zelfstandig, maar onder verantwoording van de regisseur vastgoed en grondzaken waarmee je nauw samenwerkt.
  • Je denkt mee over de ontwikkeling van het cluster vastgoed en grondzaken en adviseert daar gevraagd en ongevraagd de regisseur vastgoed en grondzaken over.
  • Je zorgt ervoor dat de contracten en overeenkomsten die worden afgesloten van hoogwaardige kwaliteit zijn en in sommige gevallen ben je zelf auteur van deze stukken.
  • Je voert al dan niet zelfstandig onderhandelingen met eigenaren/gebruikers van vastgoed/grondzaken.

Functie-eisen

Als medewerker vastgoed en grondzaken stuur je op resultaten en denk je in mogelijkheden en oplossingen. Je signaleert  problemen en je herkent belangrijke informatie, die je vertaalt naar de organisatie en deelt met betrokken partijen. Ook ben je communicatief vaardig, zowel schriftelijk als mondeling.
Daarnaast beschik je over:

  • Een HBO werk- en denkniveau, bijvoorbeeld op het gebied van vastgoed, makelaardij of gelijkwaardig.
  • Ervaring met aankopen en verwerven van grond en het opstellen van grondtransacties.
  • Je hebt het vermogen om planmatig te werken en daarbinnen duidelijke en haalbare afspraken te maken.

Arbeidsvoorwaarden

  • Een baan in een dynamisch, maatschappelijk werkveld bij een platte organisatie in ontwikkeling.
  • In eerste instantie een dienstverband voor bepaalde tijd (1 jaar). Bij gebleken geschiktheid zetten we je arbeidsovereenkomst graag om naar een dienstverband voor onbepaalde tijd.
  • Een salaris van maximaal € 4.176,- bruto per maand (schaal 9, norm 1 juli 2022) bij een werkweek van 36 uur. Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring.
  • Bovenop je brutosalaris ontvang je 21% Individueel Keuze Budget (IKB), dit kun je uit laten betalen of op een andere manier inzetten, bijvoorbeeld om extra verlof te kopen.
  • Een pensioenregeling bij ABP-pensioenfonds.
  • Uitstekende mogelijkheden om een goede balans te creëren tussen werk en privé met onze thuiswerkmogelijkheden.
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals bijvoorbeeld een eigen budget van € 6.000,- voor opleidingen en een vergoeding voor de reiskosten van woon-/werkverkeer of een thuiswerkvergoeding.
  • Je standplaats is Groningen. Deze is goed bereikbaar met eigen auto of openbaar vervoer.

Sollicitatieprocedure

Ben je enthousiast en beschik je over de gevraagde kwaliteiten? Dan ontvangen we graag je motivatie met CV uiterlijk 8 december 2022 die je kunt uploaden via de sollicitatieknop. De gesprekken vinden plaats op 16 december 2022.

Wil je eerst meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Maurice Lunenborg, manager van de afdeling Plannen en Projecten via 06 – 21 11 22 40 of 050 – 304 83 88.

Op basis van het Integriteitbeleid bij Noorderzijlvest is voor deze functie een VOG vereist.

 

Jouw toekomstige afdeling en organisatie

Met zo’n driehonderd medewerkers zijn wij een van de kleinere waterschappen in Nederland, maar ook een van de meest professionele, slagvaardige en innovatieve. Als medewerker vastgoed en grondzaken werk je in het proces Afvalwaterketen en Digitalisering samen met ongeveer zestig collega’s: projectleiders, -managers, -medewerkers, en Integraal Projectmanagement-managers binnen de afdeling Plannen en Projecten.

Over Waterschap Noorderzijlvest

Waterschap Noorderzijlvest bevindt zich in een uniek gebied waarbij bodemdaling als gevolg van aardgaswinning en aardbevingen het waterbeheer aanzienlijk beïnvloeden. De gevolgen van deze ontwikkelingen als ook klimaatverandering hebben effect hebben op het (afval)watersysteem. Een stijgende zeespiegel, meer en langere perioden van hevige regen, afgewisseld met langdurige droogte, maar ook de opgaven op het vlak van duurzaamheid en nieuwe (probleem)stoffen: problemen die vragen om robuuste oplossingen. Wij willen dat ons (afval)watersysteem zo veel mogelijk natuurlijk functioneert en dat het voor de lange termijn klimaatbestendig, veerkrachtig en gezond is. Dit vraagt van ons passende en betaalbare maatregelen in een maatschappij die daarover mee wil praten en invloed op wil uitoefenen.

Om de uitdagingen van ons waterschap in goede banen te leiden, voeren we een organisatie optimalisatie door, zodat we beter in staat zijn om toekomstgericht en integraal te werken. We denken dat we hiermee een goede basis leggen om strategisch te denken, de plannen vervolgens te vertalen naar ons dagelijks werk en het werk zo efficiënt mogelijk uit te voeren. En dat wordt steeds belangrijker in een maatschappij die verandert en veel van ons vraagt.

Vragen over de procedure van deze vacature?

Neem dan contact op met Eilana Maring, adviseur Werving en Selectie via 050 304 89 11 of werven@noorderzijlvest.nl.

Ben je enthousiast? Solliciteer direct!

Vul het sollicitatieformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Het formulier wordt geladen.