Klacht aanbesteden
Bent u het niet eens met een aanbesteding of een onderdeel van een aanbesteding? Gebruik het formulier ‘Klacht aanbesteden’ om uw klacht in te dienen bij het Klachtenmeldpunt Aanbesteden waterschap Noorderzijlvest. Klachten kunnen niet gaan over het inkoop- en aanbestedingsbeleid van het waterschap Noorderzijlvest in het algemeen.
Wie kan een klacht indienen?
Alleen ondernemers die belang hebben wij de verwerving van een specifieke overheidsopdracht kunnen een klacht indienen. Dit zijn:
- geïnteresseerde ondernemers,
- (potentiële) inschrijvers en gegadigden,
- onderaannemers van (potentiele) inschrijvers en gegadigden, voor zover zij niet klagen over de relatie hoofdaannemer-onderaannemer of
- brancheorganisaties en branche gerelateerde adviescentra van ondernemers.
Het anoniem indienen van een klacht is niet toegestaan.
Wat heeft u nodig?
- eHerkenning niveau EH2+
- het zaaknummer van het Beschrijvend document
Hoe werkt het?
- gebruik het formulier ‘Klacht aanbesteden’
- aan het indienen van een klacht zijn geen kosten verbonden
Schriftelijke klacht indienen
Wilt u liever schriftelijk (per post) uw klacht indienen? U kunt uw klacht sturen naar:
Waterschap Noorderzijlvest
Postbus 18
9700 AA Groningen.
Vermeld duidelijk uw naam en adres, de datum van het klachtschrift, het zaaknummer van het beschrijvend document, de omschrijving van de klacht en hoe de klacht verholpen zou kunnen worden.
Hoe verloopt de procedure?
- U ontvangt een ontvangstbevestiging van uw klacht Aanbesteden. In dezelfde brief wordt uitleg gegeven over het vervolg van de procedure.
- De klacht wordt in behandeling genomen door het Klachtenmeldpunt Aanbesteden waterschap Noorderzijlvest. Hierin zit een inkoper en een jurist die niet direct zijn betrokken bij de aanbesteding waar de klacht betrekking op heeft.
- Het indienen van een klacht schort de aanbestedingsprocedure niet op. Het waterschap Noorderzijlvest is vrij om al dan niet te besluiten tot opschorting van de aanbestedingsprocedure.
- Het Klachtenmeldpunt onderzoekt vervolgens of de klacht terecht is. Dit doet ze door feitenonderzoek, gegevens die door de klager zijn aangereikt en het eventueel horen van partijen.
- Het Klachtenmeldpunt brengt advies uit aan de manager Bestuur en Relatiebeheer.
- De manager Bestuur en Relatiebeheer beslist over uw klacht.
- U ontvangt van het waterschap Noorderzijlvest de beslissing op uw klacht.
eHerkenning

Meer zekerheid over uw online identiteit, daarom gebruiken wij eHerkenning. Met eHerkenning identificeert u zich veilig en eenvoudig online. Het grote gemak is dat u met eHerkenning bij meerdere organisaties kunt inloggen. U hoeft dus minder wachtwoorden te onthouden. Veilig, makkelijk en betrouwbaar. Ga voor meer informatie naar:
Voor het indienen van een klacht aanbesteding hebt u niveau EH2+ nodig.
eIDAS
In order to continue you have to log in with eIDAS by using your personal digital authentication code of your country.
Vragen
Producten en diensten
Alle producten voor particulieren en ondernemers.