Ga naar de inhoud

Noorderzijlvest

Ga naar homepage Noorderzijlvest
zoeken
Menu
  • Home
  • ActueelActueel
    • Coronavirus: maatregelen
    • Nieuwsberichten
    • Agenda
    • Meervoudig onderhandse aanbestedingen
    • Bekendmakingen
    • Klimaatverandering
    • Nieuwsbrieven
    • Storm en hoogwater
    • Stremmingen
    • Waterstanden
  • Loket
  • OrganisatieOrganisatie
    • Belastingen
    • Bestuur
    • Duurzaamheid en energie
    • Inkoop en aanbesteding
    • Internationale samenwerking
    • Klimaatverandering
    • Leren over water
    • Onze taken
    • Plannen, beleid en regelgeving
    • Waterinnovatie
    • Werken bij Noorderzijlvest
  • Ons werkOns werk
    • Afvalwater zuiveren
    • Agrarische bedrijfsvoering
    • Beheer en onderhoud
    • Calamiteitenzorg
    • Dijkversterking Lauwersmeerdijk
    • Muskusrattenbeheer
    • Paterswoldsemeer
    • Peilbeheer
    • Peilbesluiten
    • Projecten
    • Slotenschouw (controle)
    • Vaarwegbeheer
    • Veelgestelde vragen - Ons werk
    • Vismigratie
  • Contact
uitklapper
  • Aanbestedingen
  • Bekendmakingen
  • Belastingen
  • Bestuur
  • Contact
  • Melden op de kaart
  • Projecten
  • Vacatures
  • Vergaderstukken AB
  • Vergunning aanvragen
  • Waterstanden
Broodkruimelnavigatie
Home › Organisatie › Plannen, beleid en regelgeving › Servicenormen
Delen
  • Mail deze pagina
  • Delen op LinkedIn
  • Delen op Twitter
  • Delen op Facebook

Servicenormen

Wij vinden het belangrijk dat inwoners, ondernemers en andere overheden ons gemakkelijk vinden en dat zij snel geholpen worden. Daarbij zijn wij u graag zo goed mogelijk van dienst. We hebben daarom servicenormen opgesteld waaraan wij ons houden bij onze dienstverlening. Zo weet u wat u van ons mag verwachten en wat u zelf kunt doen om snel en goed geholpen te worden. Hieronder zetten wij onze afspraken en contactmogelijkheden op een rij.

Algemeen

  • Wij staan u vriendelijk te woord en behandelen u met respect
  • Wij luisteren goed naar u
  • Wij informeren u volledig en duidelijk
  • Wij maken met u concrete afspraken en komen die na
  • Als wij u niet kunnen helpen, dan zoeken wij met u mee naar de juiste instantie
  • Wij denken graag met u mee over de mogelijkheden die wij kunnen bieden
  • Wij gaan zorgvuldig om met uw persoonsgegevens en informatie. Wij houden ons aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Meer over uw privacy leest u in onze privacyverklaring en de cookieverklaring.
  • Privacyverklaring
  • Cookieverklaring

Hoe kunt u ons bereiken?

  • Bezoektijden: 8.00 - 16.30 uur (op werkdagen)
  • Bezoekadres: Stedumermaar 1, 9735 AC Groningen
  • Postadres: Postbus 18, 9700 AA, Groningen

Belangrijke telefoonnummers:

  • Algemeen: 050 - 3048911
  • Buiten kantoortijd en in het weekend: 050 - 3048911
  • Fax: 050 - 3048226

info@noorderzijlvest.nl

  • Facebook: Noorderzijlvest
  • Twitter: @noorderzijlvest
  • LinkedIn: Noorderzijlvest

Internet

Informatie over onze diensten en producten kunt u vinden op onze website.

  • Wij zorgen ervoor dat onze informatie actueel, correct, begrijpelijk en goed toegankelijk (Makkelijk te begrijpen, openbaar, bruikbaar voor iedereen) is.
  • Wij vermelden bij de informatie over onze producten en diensten wat u nodig heeft bij het indienen van een aanvraag, wat eventueel de kosten zijn en hoe lang de procedure duurt.
  • Via het contactformulier op onze website kunt u ons zaken melden. U kunt aangeven of u wilt dat wij over deze zaak contact met u opnemen.

Klachten

We doen ons best u zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent en een klacht wilt indienen.

  • Op onze site geven wij duidelijk aan hoe en waar u een klacht kunt indienen.
  • Binnen vijf werkdagen krijgt u een schriftelijke ontvangstbevestiging. Hierin staat welke afdeling uw klacht behandelt.
  • Binnen vier weken krijgt u een reactie waarin wordt vermeld of uw klacht door ons wordt behandeld of door de onafhankelijke klachtencommissie.

Social media

Wij zijn tijdens kantoortijden via Twitter, LinkedIn en Facebook bereikbaar.

  • Wij streven ernaar binnen één werkdag op uw bericht te reageren.
  • Tijdens calamiteiten ((natuur)ramp of een niet-verwachte gebeurtenis die ernstige schade kan veroorzaken) kunt u van ons verwachten dat wij binnen één uur op uw bericht reageren.
  • Facebook: Noorderzijlvest
  • Twitter: @noorderzijlvest
  • LinkedIn: Noorderzijlvest

Telefoon

  • Van maandag tot en met vrijdag kunt u ons van 8.00 tot 16.30 uur bereiken via 050-3048911. Als u dit nummer belt, krijgt u altijd binnen 25 seconden een medewerker aan de lijn, of een meldtekst.
  • Bij calamiteiten ((natuur)ramp of een niet-verwachte gebeurtenis die ernstige schade kan veroorzaken) zijn wij 24/7 uur bereikbaar via 050-3048911. Tijdens kantooruren krijgt u een medewerker aan de lijn. Buiten kantooruren krijgt u instructie via een automatische beantwoorder.
  • Bij afwezigheid van de gevraagde medewerker of afdeling bieden wij een positief alternatief: bijvoorbeeld doorverbinden met een collega of een terugbelafspraak met u maken. Belt u met een medewerker en is hij/zij niet aanwezig, dan kunt u een voicemail bericht achterlaten. Wij bellen u terug binnen één werkdag na ontvangst van een voicemailbericht of een terugbelverzoek.

E-mail en Post

Wij registreren alle verzoeken om informatie, wensen of vragen.

  • Uw e-mail kunt u sturen naar info@noorderzijlvest.nl. Uw ontvangt altijd een ontvangstbevestiging van uw e-mail. Binnen drie werkdagen reageren wij inhoudelijk op uw e-mail. Wanneer binnen drie dagen geen inhoudelijk antwoord mogelijk is, krijgt u een bericht waarin staat aangegeven op welke termijn u een inhoudelijk antwoord mag verwachten.
  • Uw brief kunt u sturen naar Waterschap Noorderzijlvest Postbus 18, 9700AA Groningen. U krijgt van ons binnen drie werkdagen een ontvangstbevestiging waarin staat welke afdeling uw brief behandelt. Inhoudelijk beantwoorden wij alle brieven binnen vier werkweken na ontvangst. Wanneer er sprake is van afwijkende wettelijke termijnen, dan nemen we die op in de ontvangstbevestiging.

Bezoeken

  • U bent welkom op ons kantoor aan het Stedumermaar 1 in Groningen. Wij zijn geopend van 8.00 uur tot 16.30 uur. Maak eerst een afspraak, dan komt u niet voor niets.
  • Wanneer u een afspraak met één van onze medewerkers heeft, wordt u bij de receptie opgehaald.
  • Indien u aan de balie komt met een vraag of een probleem dan regelen we een afspraak met de betrokken medewerker. Soms kan dat meteen. Lukt dat niet, dan wordt een afspraak gemaakt voor een ander tijdstip.

Aanvraag watervergunning met inspraakprocedure

  • In bepaalde gevallen is een inspraakprocedure verplicht. Bij een inspraakprocedure geeft het waterschap inwoners, bedrijven en dergelijke de gelegenheid hun mening te geven over het ontwerpbesluit. Daardoor is meer tijd nodig voor een beslissing. Dan geldt dat u binnen zes maanden na het indienen van uw aanvraag voor een watervergunning met inspraakprocedure een beslissing ontvangt.
  • Bij een zeer ingewikkelde of omstreden aanvraag kan deze termijn met een redelijke termijn worden verlengd. Dit gebeurt binnen vier tot acht weken na ontvangst van uw aanvraag. Voordat het waterschap besluit tot verlenging, krijgt u de gelegenheid uw mening daarover te geven. Wij informeren u hier dan over.

Aanvraag watervergunningen algemeen

  • In de meeste gevallen gaat het hierbij om een aanvraag van een watervergunning op basis van de keur (Een verordening met de regels die een waterschap hanteert bij de bescherming van waterkeringen, watergangen en bijbehorende bouwwerken (dammen, gemalen, stuwen, etc.).) van het Noorderzijlvest.
    De wettelijke termijn hiervoor is een beslissing binnen acht weken.
    Wij streven er echter naar om zoveel mogelijk van de aanvragen binnen vier weken af te handelen.
  • Bij een complexe aanvraag kan de wettelijke termijn worden verlengd met een redelijke termijn. Wij informeren u hier dan over.

Waterschapsbelasting

  • Het heffen en innen van de waterschapsbelasting wordt gedaan door het Noordelijk Belastingkantoor.
  • Voor kwijtschelding en bezwaarschriften op de belastingaanslag kunt u dan ook bij hen terecht.

Meldingen overlast of gevaar

  • Bij gevaar, letsel en andere dringende gevallen ondernemen we gelijk actie.
  • Doet u een melding, dan hoort u binnen drie werkdagen wat er met de melding gebeurt.
  • Achteraf nemen wij, als u daarom heeft verzocht, contact met u op over de melding. Wij lichten toe wat er met de melding is gebeurd en vragen wat u vindt van de afhandeling.

Melding doen van werkzaamheden

Niet voor alle werkzaamheden rondom het water is een vergunning nodig, maar is een melding voldoende.

  • Wij geven u binnen drie weken een antwoord op de melding.

Continue verbeteren

  • We vinden het belangrijk dat we onze afspraken nakomen.
  • We onderzoeken daarom met regelmaat de tevredenheid onder onze klanten en zijn voortdurend op zoek naar manieren om onze dienstverlening te verbeteren.

Wij horen graag van u.

  • Kunnen wij iets aan onze dienstverlening verbeteren of bent u juist erg tevreden?
  • Laat het ons weten, uw aanwijzingen of ideeën zijn meer dan welkom.
Contact

Volg Noorderzijlvest

Volg ons op Facebook
Volg ons op Twitter
Zie ons Linkedin profiel
Noorderzijlvest op Youtube
Nieuwsbrieven

Onze taken

  • Waterveiligheid
  • Voldoende water
  • Schoon water

Calamiteiten

U kunt calamiteiten ((natuur)ramp of een niet-verwachte gebeurtenis die ernstige schade kan veroorzaken) 24/7 doorgeven: 050 304 89 11

Dit geldt ook voor vervuiling van het oppervlaktewater (Al het natuurlijke water dat te zien is aan de oppervlakte, zoals sloten, beken, kanalen en vennen, en in verbinding staan met grondwater.) of ongewenste lozingen

Contact

Stedumermaar 1,
9735 AC Groningen
Telefoon: 050 304 89 11
info@noorderzijlvest.nl

Vragen over uw belastingaanslag? Noordelijkbelastingkantoor.nl
Telefoon: 088 7879000

  • Privacyverklaring
  • Responsible disclosure
  • Toegankelijkheid
  • Sitemap
  • Archief website

© Waterschap Noorderzijlvest

---