Waterschap Noorderzijlvest zorgt in een groot deel van Groningen, in Noord- en Midden-Drenthe en in een stukje Friesland voor veilig leven met water, schoon water, gezuiverd water en voldoende water in elk seizoen. Voor onze 300 medewerkers gaat een gezonde en toekomstbestendige leef-, woon- en werkomgeving van de circa 383.000 inwoners in ons gebied boven alles. Dit vraagt om gedreven professionals die uitblinken in hun eigen vakgebied en passie. 

Voor ons team Plannen en Projecten zoeken we een ervaren collega met politiek bestuurlijke sensitiviteit die lef toont in de rol van

Projectmanager

36 uur per week
(vacature 22/08)
Vacature sluit bij geschikte kandidaat
 

Ben jij de professional die voor ons een aantal complexe projecten gaat leiden? Leg je de verbinding en samenwerking om met andere partijen de waterschapsdoelen te realiseren? Is werken vanuit een integrale benadering je tweede natuur? Werk je ook graag mee in de ontwikkeling van de afdeling? Dan zoeken wij jou!   

De projecten die je gaat leiden zijn gebiedsprogramma Paterswoldsemeer en gebiedsontwikkeling Zuidelijk Westerkwartier. Daar kan nog een project bij komen, afhankelijk van de ervaring van de kandidaat. Je regisseert en geeft leiding aan de integrale projectteams van deze complexe projecten.

Het project Paterswoldsemeer heeft als hoofddoel om in een complexe omgeving aan de rand van de stad Groningen de waterkwaliteit en waterafvoer te verbeteren. Het is een gebied dat wordt gebruikt voor ontspanning en recreatie. Een meer waaraan veel mensen en bedrijven wonen en waar verschillende partners samenwerken. 

Gebiedsontwikkeling Zuidelijk Westerkwartier is een gezamenlijk project met de provincie Groningen en heeft twee doelstellingen. Allereerst om voor het waterschap waterberging te ontwikkelen voor het houden van droge voeten in het Westerkwartier. Ten tweede om voor de provincie Groningen de ontwikkeling van natuurgebieden mogelijk te maken. Ook hier beweegt het projectteam zich in een complexe omgeving.

Wat ga je doen

  • Je zorgt als projectmanager voor goed lopend integrale projectteams, waarbij zowel de omgeving maar ook de inhoud op techniek, beheersing en contract wordt gemanaged. 
  • Je zorgt voor een soepele samenwerking met collega’s van beheer en onderhoud, strategie en met samenwerkende partners zoals provincies, gemeenten of terrein beherende organisaties.
  • Ook spreek je regelmatig de bestuurlijk opdrachtgever en het bestuur bij over de projecten. 
  • Je bewaakt de voortgang en je zorgt dat beleid en regelgeving zijn geborgd. 
  • Welk project je ook uitvoert: je werkt met vakgenoten die weten waarover ze praten. Snelle denkers, ad rem, samenwerkingsgericht en allemaal echte waterschappers. Ook werk je mee aan de ontwikkeling van de afdeling Plannen en Projecten. 
  • Vanuit jouw rol breng je je kennis en ervaring in om nog professioneler te gaan werken. Genoeg ruimte dus voor jouw ideeën en voor persoonlijke groei en ontwikkeling.

Wat bieden we jou

  • Een baan in een dynamisch, maatschappelijke werkveld bij een platte organisatie.
  • In eerste instantie een dienstverband voor bepaalde tijd (1 jaar). Bij gebleken geschiktheid zetten we je arbeidsovereenkomst graag om naar een dienstverband voor onbepaalde tijd.
  • Een salaris tussen minimaal Є 3.685,- (schaal 11) en maximaal € 5.821,- (schaal 12) bruto per maand (norm 1 januari 2021) bij een fulltime dienstverband. Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring. 
  • Bovenop je brutosalaris ontvang je 21% IKB (individueel keuzebudget), dit kun je laten uitbetalen of op een andere manier inzetten, bijvoorbeeld om extra verlof te kopen.
  • Een pensioenregeling bij het ABP pensioenfonds.
  • Uitstekende mogelijkheden om een goede balans te creëren tussen werk en privé, bijvoorbeeld met onze thuiswerkmogelijkheden.
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals bijvoorbeeld een eigen budget voor opleidingen en een vergoeding voor de reiskosten van woon-/werkverkeer of een thuiswerkvergoeding.
  •  De standplaats is Groningen. Deze is goed bereikbaar met eigen auto of OV.

Wat vragen we van jou?

  • HBO+/Academisch werk- en denkniveau.
  • Een afgeronde opleiding in een relevant vakgebied, bijvoorbeeld civiele techniek, ruimtelijke ordening, water of natuur.
  • Ervaring met het managen van complexe, interdisciplinaire projecten met een hoog afbreukrisico.
  • Ervaring met aansturing van projecten middels de IPM-structuur.
  • Kunnen omgaan met tegenstrijdige belangen.
  • Ervaring in een bestuurlijke omgeving.
  • Kennis van waterbeheer en watersystemen en van de ontwikkelingen daarin is een pré.

Je competenties

  • Je bent een ervaren professional die zich kenmerkt door een resultaatgerichte en integere aanpak en die op hoofdlijnen kan werken en zijn verantwoordelijkheid neemt. 
  • Je bent zowel intern als extern een verbinder en een echte teambuilder.
  • Daarbij beschik je over bestuurlijke sensitiviteit en een relevant netwerk en kan je uitstekend samenwerken. 
  • Je bent inspirerend en draagt creatieve oplossingen aan. Je bent omgevingsbewust en besluitvaardig, waarbij je de kwaliteit en de kosten niet uit het oog verliest. 
  • Problemen tijdig signaleren en adequaat optreden is voor jouw een normale werkwijze.
  • Je kunt jezelf helder schriftelijk en mondeling uitdrukken en hebt overtuigingskracht. 
  • Een brede blik en een scherp analytisch vermogen completeren je profiel.

Waar kom je te werken?

Met zo’n driehonderd medewerkers zijn wij een van de kleinere waterschappen in Nederland, maar ook een van de meest professionele, slagvaardige en innovatieve. Als projectmanager in het proces Afvalwaterketen en Digitalisering werk je samen met ongeveer zestig collega’s: projectleiders, -managers, -medewerkers, en Integraal Projectmanagement-managers binnen de afdeling Plannen en Projecten.

Word jij onze nieuwe Projectmanager?

Als dit de baan is die je zoekt, dan kun je reageren door een email te sturen naar werven@noorderzijlvest.nl.

  • Omdat we graag direct in gesprek gaan met interessante kandidaten hebben we geen sluitingsdatum in de vacature staan. We zullen de vacature sluiten wanneer we een geschikte kandidaat hebben gevonden.

Wil je eerst meer informatie over de functie?

Neem dan contact op met Maurice Lunenborg, manager van de afdeling Plannen en Projecten via 06 - 21 11 22 40 of 050 - 304 83 88. 
Op basis van het Integriteitbeleid bij Noorderzijlvest is voor deze functie een VOG vereist.

Over de projecten vind je meer informatie op: 

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.  

Stap in de waterwereld

Werken bij Noorderzijlvest gaat ergens over! Met de inzet van de nieuwste technieken zorgen we ervoor dat je droge voeten houdt. En dat is hard nodig. Want een groot deel van ons gebied ligt onder de zeespiegel.

Werken bij ons

Heb je gevonden wat je zocht?