Recordmanager zaaksysteem

Word jij enthousiast wanneer je met je collega’s werkt aan het archief van de toekomst? Krijg je energie van het optimaliseren en beheren van een ordeningsstructuur, selectie en bewaring waarmee je de kwaliteit van het informatiebeheer versterkt? Dan zoeken we jou! 

Voor het team Informatie en Automatisering (I&A) zijn wij op zoek naar een deskundige en klantgerichte recordmanager.

Als recordmanager ga je aan de slag bij de collega’s van het cluster Informatiemanagement. Het Informatiebeheer vak is bij ons waterschap volop in beweging. Waterschap Noorderzijlvest werkt volledig zaakgericht. Daarnaast hebben we digitale duurzaamheid hoog in het vaandel staan. 
 

Locatie

Groningen

Aantal uur

32 - 36 uur per week

Salaris

€2472 - €3847

Interesse?

Momenteel kunnen er wat problemen ontstaan met het invullen van het online formulier. Onze excuses hiervoor. Mocht dit zo zijn, stuur dan een mail met je gegevens en je sollicitatie naar werven@noorderzijlvest.nl. Wij werken hard aan een oplossing.

Je kunt reageren tot 13-10-2024

Direct solliciteren

Profielfoto Durk Bakker

Wat ga je doen?

  • Je draagt zorg voor de inrichting van een goed digitaal dossierbeheer in ons zaaksysteem, de controles daarop, de inrichting van processen en je zorgt voor goede werkafspraken en -instructies. 
  • Je ondersteunt en coacht medewerkers bij het registreren in en vinden van informatie uit het zaaksysteem.
  • Je verzorgt - zo nodig - zaakregistraties die via de mail of post binnenkomen.
  • Je ziet toe op de inhoudelijke kwaliteit van digitale gegevens en informatie (volledigheid, betrouwbaarheid, vindbaarheid, eenduidige naamgeving en context).
  • Je draagt mede zorg voor de invulling van het kwaliteitssysteem en het handboek kwaliteitszorg.
  • Je beantwoordt vragen, signaleert informatiebehoeften en vertaalt deze naar praktische toepassingen. Verder draag je bij aan het continu verbeteren van het zaakgericht werken. 
  • Je draagt zorg voor de jaarlijkse digitale vernietiging van vervallen dossiers. 

Functie-eisen

Als recordmanager kun je oplossingsgericht meedenken met je klanten en dat gaat je van nature goed af. Je weet hierin goed je werk te prioriteren en te plannen. Je stapt gemakkelijk op collega’s af en je deinst niet terug om zaken op te pakken. Ook ben je accuraat, kwaliteitsgericht en kritisch. Een secure werkwijze past je als een jas. Je bent communicatief en sociaal vaardig.

 Daarnaast beschik je over: 

  • Je beschikt over minimaal een afgeronde mbo+-opleiding (LARM, HMDI, SOD of vergelijkbaar).
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Je hebt kennis van en ervaring met een zaaksysteem of Document Management Systeem.
  • Je hebt kennis van de Archiefwet, Wet open overheid en AVG.
  • Je bent op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van DIV en archief.
  • Je hebt kennis van het toepassen van selectielijsten.
  • Je hebt ervaring met MS365, Teams en SharePoint.

Arbeidsvoorwaarden

  • Een baan in een maatschappelijk werkveld.
  • In eerste instantie een dienstverband voor bepaalde tijd (1 jaar). Wanneer je geschikt blijkt, zetten we je arbeidsovereenkomst om naar een dienstverband voor onbepaalde tijd.
  • Een salaris van maximaal € 3.847,-- bruto per maand (salarisschaal 7) bij 36 uur.
  • Boven op je brutosalaris ontvang je 21% IKB. Dit Individueel Keuze Budget kun je uit laten betalen of op een andere manier inzetten, bijvoorbeeld om extra verlof te kopen.
  • Een pensioenregeling bij ABP-pensioenfonds.
  • Uitstekende mogelijkheden om een goede balans te creëren tussen werk en privé.
  • Een eigen budget voor opleidingen en een vergoeding voor woon-werk reiskosten of thuiswerkvergoeding.
  • Je standplaats is Groningen. Ons kantoor is makkelijk bereikbaar met de fiets, openbaar vervoer of auto. 

Jouw toekomstige afdeling en organisatie

Als recordmanager kom je te werken in het team Informatie en Automatisering (I&A) bij het proces Afvalwaterketen en Digitalisering. Dit team bestaat uit ruim 30 medewerkers zoals: Bedrijfsarchitect, Ketenregisseur, Senior Beleidsadviseur IB/DIV, Informatiebeheerder IB/DIV, Integratiespecialist, Gis-specialist en Systeembeheerder Informatisering & Automatisering. 
 

Over Waterschap Noorderzijlvest

Waterschap Noorderzijlvest bevindt zich in een uniek gebied waarbij bodemdaling als gevolg van aardgaswinning en aardbevingen het waterbeheer aanzienlijk beïnvloeden. De gevolgen van deze ontwikkelingen als ook klimaatverandering hebben effect hebben op het (afval)watersysteem. Een stijgende zeespiegel, meer en langere perioden van hevige regen, afgewisseld met langdurige droogte, maar ook de opgaven op het vlak van duurzaamheid en nieuwe (probleem)stoffen: problemen die vragen om robuuste oplossingen. Wij willen dat ons (afval)watersysteem zo veel mogelijk natuurlijk functioneert en dat het voor de lange termijn klimaatbestendig, veerkrachtig en gezond is. Dit vraagt van ons passende en betaalbare maatregelen in een maatschappij die daarover mee wil praten en invloed op wil uitoefenen.

Om de uitdagingen van ons waterschap in goede banen te leiden, voeren we een organisatie optimalisatie door, zodat we beter in staat zijn om toekomstgericht en integraal te werken. We denken dat we hiermee een goede basis leggen om strategisch te denken, de plannen vervolgens te vertalen naar ons dagelijks werk en het werk zo efficiënt mogelijk uit te voeren. En dat wordt steeds belangrijker in een maatschappij die verandert en veel van ons vraagt.

Sollicitatieprocedure

Ben je enthousiast en beschik je over de gevraagde kwaliteiten? Graag ontvangen we dan je motivatie en cv uiterlijk 13 oktober 2024 via de sollicitatieknop. De gesprekken vinden plaats op 18 oktober 2024. 
 

  • Wil je meer weten? Neem dan contact op met Jan Roelof van der Woude, teamleider Informatisering en Automatisering, telefoonnummer 06 20616339. 
  • Als je geselecteerd wordt om bij ons te komen werken, moet je een Verklaring Omtrent Gedrag inleveren.

 

Vragen over de procedure van deze vacature?

Neem dan contact op met Eilana Maring, adviseur Werving en Selectie via 050 304 89 11 of werven@noorderzijlvest.nl.

Ben je enthousiast? Solliciteer direct!

Vul het sollicitatieformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Het formulier wordt geladen.