Kom jij het Waterschap Noorderzijlvest versterken? Als teammanager Financiën en Inkoop heb je een belangrijke rol binnen Noorderzijlvest. Vanuit onze besturingsfilosofie stimuleren we verbinding, leren en werken om de organisatiedoelstellingen te realiseren. Dat vraagt om vertrouwen en coachend leiderschap, gericht op het bekwamen van medewerkers in de eigen opdracht. Spreekt jou dit aan? Dan zoeken we jou!

Locatie

Groningen

Aantal uur

36 - 36 uur per week

Salaris

€5305 - €7558

Interesse?

Je kunt reageren tot 30-04-2024

Direct solliciteren

Profielfoto Robert – Financieel adviseur

Wat ga je doen?

Je bent verantwoordelijk voor het aansturen van het team Financiën en Inkoop. Daarnaast voert je de planning-en-controlcyclus uit, met de daarvoor benodigde informatiesystemen en het stroomlijnen van de bijhorende financiële processen.

Ook zet onze organisatie zich in op drie ontwikkelsporen om Noorderzijlvest verder te helpen verbeteren in het werk wat we doen voor de mensen in het werkgebied van Noorderzijlvest: sturen op bedrijfsvoering, assetmanagement, en toekomstfit. Sturen op bedrijfsvoering wordt voor jou een belangrijk thema. We zijn momenteel bezig met de implementatie van een nieuw financieel systeem en dat vraagt veel aandacht.

En verder:

  • Je bent verantwoordelijk voor betrouwbare, volledige vastlegging van de financiële bedrijfsadministratie van de organisatie.
  • Je geeft op inspirerende en coachende wijze leiding aan je team.
  • Je fungeert als leidinggevende tussen de organisatie, de directie en de portefeuillehouder vanuit het bestuur.
  • Je geeft inhoud aan het door het waterschap vastgestelde personeels-, organisatie- en veiligheidsbeleid binnen je eigen teams.
  • Je bent eigenaar van de P&C cyclus, met adequate en up to date inrichting van de Planning & Control cyclus en rapporteert hierover aan het Management Team.
  • Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering en verdere professionalisering van het inkoopproces.
  • Samen met de concerncontroller zorg je voor een adequate inrichting en verbetering van (financiële) processen en controlemaatregelen vanuit het Three Lines model.

Functie-eisen

Als teammanager Financiën en Inkoop ben je een verbinder en sterk gericht op samenwerking. Je ondernemende geest en proactieve houding maken dat je snel schakelt tussen verschillende strategische, tactische en operationele vraagstukken. Met jouw leiderschapsstijl weet je anderen in hun kracht te zetten. Je toont situationeel en coachend leiderschap binnen al je activiteiten waarbij je kwaliteitsgericht, verandervaardig en kritisch bent. Jouw politiek-bestuurlijke sensitiviteit is goed ontwikkeld.

Daarnaast beschik je over:

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau.
  • Je hebt werkervaring in een leidinggevende functie.
  • Je hebt kennis en ervaring op het vakgebied van financiën, bedrijfsvoering en inkoop.
  • Ruime ervaring in soortgelijke rol, bij voorkeur in een politieke omgeving.
  • Ervaring en inzicht in P&C processen, producten, processen en met projectmatig werken.
  • Kunnen omgaan met weerstand en conflicterende belangen.
  • Ervaring met overheidsfinanciën is een pré.

Arbeidsvoorwaarden

  • Een baan in een maatschappelijk werkveld.
  • In eerste instantie een dienstverband voor bepaalde tijd (1 jaar). Bij gebleken geschiktheid zetten we je arbeidsovereenkomst graag om naar een dienstverband voor onbepaalde tijd.
  • Een salaris van minimaal €5.305,-- en maximaal €7.558,-- bruto per maand (salarisschaal 13, peildatum 1 januari 2024).
  • Boven op je brutosalaris ontvang je 21% IKB. Dit kun je laten uitbetalen of op een andere manier inzetten, bijvoorbeeld om extra verlof te kopen.
  • Een pensioenregeling bij het ABP.
  • Uitstekende mogelijkheden om een goede balans te creëren tussen werk en privé (optie afhankelijk van functie; variabele uren en thuiswerken is afhankelijk van de functie mogelijk).
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een eigen budget voor opleidingen van €6.000,-- en een vergoeding voor reiskosten van woon-werk of thuiswerkvergoeding.
  • De standplaats is Groningen. Ons kantoor is makkelijk bereikbaar met eigen auto of openbaar vervoer.

Jouw toekomstige afdeling en organisatie

Als teammanager financiën werk je voor de gehele organisatie. Het team bestaat uit ca. 20 medewerkers Financiën en Inkoop, waaronder financiële adviseurs, inkoop adviseurs en medewerkers financiële administratie.

Waterschap Noorderzijlvest zorgt in een groot gedeelte van Groningen, Noord- en Midden-Drenthe en in een stukje Friesland voor het zuiveren van het afvalwater, het hebben en houden van droge voeten en schoon en voldoende water. Veiligheid, innovatie en samenwerking staan centraal. Hierbij wordt rekening gehouden met de goede invulling van de maatschappelijke functies die door het watersysteem bediend worden. De focus ligt op klimaat-klaar blijven en een natuurlijker, duurzamer waterbeheer.

Over Waterschap Noorderzijlvest

Waterschap Noorderzijlvest bevindt zich in een uniek gebied waarbij bodemdaling als gevolg van aardgaswinning en aardbevingen het waterbeheer aanzienlijk beïnvloeden. De gevolgen van deze ontwikkelingen als ook klimaatverandering hebben effect hebben op het (afval)watersysteem. Een stijgende zeespiegel, meer en langere perioden van hevige regen, afgewisseld met langdurige droogte, maar ook de opgaven op het vlak van duurzaamheid en nieuwe (probleem)stoffen: problemen die vragen om robuuste oplossingen. Wij willen dat ons (afval)watersysteem zo veel mogelijk natuurlijk functioneert en dat het voor de lange termijn klimaatbestendig, veerkrachtig en gezond is. Dit vraagt van ons passende en betaalbare maatregelen in een maatschappij die daarover mee wil praten en invloed op wil uitoefenen.

Om de uitdagingen van ons waterschap in goede banen te leiden, voeren we een organisatie optimalisatie door, zodat we beter in staat zijn om toekomstgericht en integraal te werken. We denken dat we hiermee een goede basis leggen om strategisch te denken, de plannen vervolgens te vertalen naar ons dagelijks werk en het werk zo efficiënt mogelijk uit te voeren. En dat wordt steeds belangrijker in een maatschappij die verandert en veel van ons vraagt.

Sollicitatieprocedure

Ben je enthousiast en beschik je over de gevraagde kwaliteiten? Stuur ons je motivatie voorzien van CV via de sollicitatieknop. Omdat we graag direct in gesprek gaan met interessante kandidaten hebben we geen sluitingsdatum in de vacature staan. We zullen de vacature sluiten wanneer we een geschikte kandidaat gevonden hebben.

Voor informatie over de vacature kun je contact opnemen met Julia Finkielsztajn, Directeur Afvalwaterketen en Digitale Informatie, telefoonnummer: 0683630931.

Als je bij ons komt werken, vragen we je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) in te leveren.
 

Vragen over de procedure van deze vacature?

Neem dan contact op met Eilana Maring, adviseur Werving en Selectie via 050 304 89 11 of werven@noorderzijlvest.nl.

Ben je enthousiast? Solliciteer direct!

Vul het sollicitatieformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Het formulier wordt geladen.

Dynamische waterwereld

Ben je een denker of juist een doener? Wij maken graag kennis met je. Bij het waterschap is geen dag namelijk hetzelfde!

Ontdek de organisatie