Adviseur vastgoed en grondzaken

Waterschap Noorderzijlvest zorgt in een groot deel van Groningen, in Noord- en Midden-Drenthe en in een stukje Friesland voor veilig leven met water, schoon water, gezond water en voldoende water in elk seizoen. Voor onze 400 medewerkers gaat een gezonde en toekomstbestendige leef-, woon- en werkomgeving van de circa 383.000 inwoners in ons gebied boven alles. Dit vraagt om gedreven professionals die uitblinken in hun eigen vakgebied en passie.

Locatie

Aantal uur

32 uur per week

Salaris

Schaal 10, Minimum 4134, Maximum 5605

Ben je enthousiast? Reageer dan via de sollicitatieknop 'Direct solliciteren'. Zodra je het sollicitatieformulier volledig hebt ingevuld, ontvang je een ontvangstbevestiging. Heb je deze niet ontvangen? Controleer dan je spambox/ongewenste e-mail. Is de mail ook hier niet aangekomen? Stuur dan een mail met je gegevens en je sollicitatie naar werven@noorderzijlvest.nl

Direct solliciteren

Dit ga je doen?

Zonder grond geen waterschap. Als adviseur grondzaken leg jij vaak letterlijk de basis voor nieuwe projecten. Je bekijkt voor projecten of er grond nodig is of verkocht moet worden en voert vervolgens overleg met grondeigenaren over de aan- of verkoop van deze gronden. Zo kunnen je collega’s hun werk uitvoeren op de plekken die belangrijk zijn voor de kwaliteit en kwantiteit van water in ons gebied.

Ook heeft het waterschap gronden in eigendom welke beheerd moeten worden, je sluit verschillende overeenkomsten (pacht, huur, bruikleen, jacht en visrecht) af en onderhoudt de relatie met de contractpartij. Je bent dan ook (mede) verantwoordelijk voor de uitgifte en het contractbeheer van de gronden.
Je bent dus veel in het veld, spendeert tijd aan keukentafels en bij bedrijven om daar te overleggen en te onderhandelen, maar ook de afhandeling van de contractbespreking is voor jou geen probleem. Daarin werk je veel samen met verschillende notariskantoren.

Je bent verantwoordelijk voor het hele verloop van het aan- of verkopen van gronden en het afsluiten van contracten; je stelt de waarde vast of laat een taxatie uitvoeren, je onderhandelt, je stelt het contract op en zorgt voor een goede overdracht aan het projectteam of zorgt ervoor dat het contract in het registratiesysteem P8 komt. Je denkt mee met vraagstukken en werkt samen met meerdere disciplines om gezamenlijk tot een oplossing te komen.

Verder help je mee met het bedenken en implementeren van het nog te ontwikkelen grondbeleid. Met jouw kennis over de wet- en regelgeving omtrent grondzaken kijk je waar eventuele knel- of aandachtspunten zijn en maakt dit kenbaar. Ook als er iets verandert in landelijke regels, zorg jij dat het waterschap zich tijdig kan aanpassen.

Dit vragen we van jou

Jij bent iemand die makkelijk contact legt, zowel met je collega’s als met externen. Je kan goed advies geven, neemt mensen makkelijk mee in het hoe en waarom en neemt collega’s mee in het stand van zaken van het proces. Je bent secuur in het checken en hebt een antenne voor maatschappelijke belangen en politieke relevante veranderingen. Je bent resultaatgericht, klantgericht en integer. Daarnaast sta je stevig in je schoenen en ben je sterk in het onderhandelen.

Verder heb je:

  • hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur een afgeronde opleiding met een accent op natuur of landbouw, (agrarisch) vastgoed en/of makelaardij en/of rechten met specialisme rentmeester;
  • een rijbewijs B;
  • minimaal 5 jaar relevante werkervaring zoals bijvoorbeeld het rentmeestersvak;
  • je hebt affiniteit met de agrarische sector;
  • ervaring met het beheersysteem P8 is een pre;
  • lid van de NVR is een pre.

Dit bieden we jou

  • Een baan in een maatschappelijk relevant werkveld.
  • In eerste instantie een dienstverband voor bepaalde tijd (1 jaar). Wanneer je geschikt blijkt, zetten we je arbeidsovereenkomst om naar een dienstverband voor onbepaalde tijd.
  • Een salaris van maximaal €5.661,-- (schaal 10) bruto per maand bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week. Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring.
  • Boven op je brutosalaris ontvang je 21% IKB (individueel keuzebudget). Dit kun je laten uitbetalen of op een andere manier inzetten, bijvoorbeeld om extra verlof te kopen.
  • Een pensioenregeling bij het ABP-pensioenfonds.
  • Uitstekende mogelijkheden om een goede balans te creëren tussen werk en privé, bijvoorbeeld met onze thuiswerkmogelijkheden.
  • Een eigen budget van €6.000,-- (onder 35 jaar €12.000,--) voor opleidingen en een vergoeding voor de reiskosten van woon-/werkverkeer of een thuiswerkvergoeding.
  • De standplaats is Groningen. Ons kantoor is makkelijk bereikbaar met de fiets, openbaar vervoer of auto.

Je team
Als medewerker vastgoed en grondzaken ben je onderdeel van het team Onderhoud Noord bij het proces Watersysteem en Waterveiligheid. Dit team bestaat uit ongeveer 35 medewerkers. Bij vastgoed en grondzaken binnen team Noord werken 3 adviseurs en 1 medewerker vastgoed en grondzaken. Hiervan worden een aantal adviseurs ingehuurd en we willen ipv inhuur toe naar een vaste stabiele basis. Je werkt nauw samen met deze collega’s. Team Noord is een enthousiast en gedreven team met functies zoals assetbeheerders, beleidsadviseurs, uitvoerders en onderhoudsmedewerkers. Kortom een deskundig en warm team van collega’s die samenwerken belangrijk vinden.

Is je interesse gewekt?

Ben je enthousiast en beschik je over de gevraagde kwaliteiten? Stuur ons je motivatie voorzien van CV, via de sollicitatieknop. Doe dat uiterlijk op 16 januari. De gesprekken vinden plaats op 22 januari. 

  • Neem dan contact op met Annika Dijkhuis, teammanager van het team Onderhoud Noord Watersysteem en Waterveiligheid, telefoonnummer 06-52051268.
  • Als je geselecteerd wordt om bij ons te komen werken, moet je een Verklaring Omtrent Gedrag inleveren.

Jouw toekomstige afdeling en organisatie

Over Waterschap Noorderzijlvest

Waterschap Noorderzijlvest bevindt zich in een uniek gebied waarbij bodemdaling als gevolg van aardgaswinning en aardbevingen het waterbeheer aanzienlijk beïnvloeden. De gevolgen van deze ontwikkelingen als ook klimaatverandering hebben effect hebben op het (afval)watersysteem. Een stijgende zeespiegel, meer en langere perioden van hevige regen, afgewisseld met langdurige droogte, maar ook de opgaven op het vlak van duurzaamheid en nieuwe (probleem)stoffen: problemen die vragen om robuuste oplossingen. Wij willen dat ons (afval)watersysteem zo veel mogelijk natuurlijk functioneert en dat het voor de lange termijn klimaatbestendig, veerkrachtig en gezond is. Dit vraagt van ons passende en betaalbare maatregelen in een maatschappij die daarover mee wil praten en invloed op wil uitoefenen.

Om de uitdagingen van ons waterschap in goede banen te leiden, voeren we een organisatie optimalisatie door, zodat we beter in staat zijn om toekomstgericht en integraal te werken. We denken dat we hiermee een goede basis leggen om strategisch te denken, de plannen vervolgens te vertalen naar ons dagelijks werk en het werk zo efficiënt mogelijk uit te voeren. En dat wordt steeds belangrijker in een maatschappij die verandert en veel van ons vraagt.

Vragen over de procedure van deze vacature?

Neem dan contact op met Eilana Maring, adviseur Werving en Selectie via 050 304 89 11 of werven@noorderzijlvest.nl.

Ben je enthousiast? Solliciteer direct!

Vul het sollicitatieformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.  Direct solliciteren