Neem direct contact met ons op bij een noodsituatie of calamiteit via 050 304 8911

We zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. Buiten kantooruren en in het weekend word je doorverbonden met een antwoordapparaat en hoor je welk nummer je kunt bellen. 

Wanneer is iets een noodsituatie?

Het is een noodsituatie als er direct gevaar is voor het milieu en/of mensen. Bijvoorbeeld:

  • Vervuiling (bijvoorbeeld grote olievlekken op het water, in een sloot, kanaal of meer;
  • Dode dieren (bijvoorbeeld vogels) in een sloot, kanaal of meer;
  • Extreem hoog of juist laag water in een sloot of kanaal; 
  • Schade aan dijken of kades; 
  • Storing in één van onze (riool)gemalen of rioolwaterzuiveringsinstallaties; 
  • Wateroverlast. 

Wat gebeurt er met je melding?

Wanneer je een (nood)melding bij ons doet vragen en doen wij het volgende:

  • Wie ben je, wat is er aan de hand en waar?
  • Je contactgegevens (natuurlijk geven we je gegevens niet door aan anderen)
  • Wij registreren je melding en geven deze door aan een medewerker die ter plekke de situatie bekijkt, eventueel samen met jou
  • De medewerker neemt verdere maatregelen als dat nodig is
  • Is de situatie opgelost? Dan nemen we contact met je op

Wat doen wij bij een noodsituatie?

We staan dag en nacht klaar. Als er een noodsituatie is, komen wij meteen in actie. Waterschap Noorderzijlvest is een calamiteitenorganisatie en heeft een speciaal plan voor noodsituaties. Hierin staat wat we doen als bijvoorbeeld een dijk doorbreekt of als een zuiveringsinstallatie kapot is.

Geen noodsituatie, wel een probleem?

Is wat je ziet geen noodsituatie, maar wel een probleem? Meld dit dan alsnog.
Dit kan via ons algemene telefoonnummer 050 304 8911 of ons contactformulier.

Contactformulier

Heb je gevonden wat je zocht?