Valt je iets bijzonders op rond of in het water? Dan kan je dat bij ons melden.

Hoe werkt het?

Je kan op verschillende manieren een melding bij ons doen:

Social media-kanalen 

Op welke manier je het ook doorgeeft

  • Geef zo nauwkeurig mogelijk aan waar je het hebt gezien
  • Stuur zo mogelijk een foto mee

Noodsituaties

Neem in noodsituaties direct contact met ons op via 050 304 8911
We zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. 

Wie kan iets doorgeven? 

Iedereen die iets bijzonders ziet rond of in het water in ons gebied kan dit doorgeven. Het kan gaan om:

  • De waterafvoer is gestremd
  • Het water staat te hoog of juist te laag
  • Er is een storing aan een gemaal, brug of sluis
  • Je ziet een lozing in het water die misschien illegaal is
  • Vervuiling op het water zoals blauwalg, drijflagen, waternavel
  • Beschadiging van een gemaal of stuw
  • Schade aan kade of dijk
  • Zieke of dode (water)dieren
  • Een muskusrat of beverrat

Noodsituaties

Neem in noodsituaties direct contact met ons op via 050 304 8911.

We zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. Buiten kantooruren en in het weekend word je doorverbonden met een antwoordapparaat en hoor je welk nummer je kunt bellen.

Hoe verloopt de procedure?

Als je het online (alleen via e-mail) doorgeeft ontvang je direct een ontvangstbevestiging. 

  • We reageren binnen 3 dagen inhoudelijk.

Heb je gevonden wat je zocht?