Werk jij graag in een dynamische projectomgeving? En doe je dat graag binnen een team dat samen de schouders eronder zet? Werk jij graag in een flexibele organisatie, waarin volop ruimte is voor (door)ontwikkeling en waar collegialiteit hoog in het vaandel staat? Dan zoeken wij jou!

In verband met doorontwikkeling naar een nieuwe werkwijze zijn we voor Plannen en Projecten op zoek naar een contractmanager.

Als contractmanager zorg je voor de juiste voorbereiding en uitvoering van contracten voor meerdere clusterteam/IPM teams binnen de afdeling. Zo ga je onder andere werken voor de clusterteams Oevers & Baggeren, Gemalen en peilbesluiten. Je kijkt breder dan je eigen werkveld en betrekt maatschappelijke ontwikkelingen, zodat de doelstellingen van het waterschap worden gerealiseerd. Je legt verantwoording af aan de projectleiders of projectmanagers van die clusterteams.

Contractmanager

36 uur per week
(vacature nr. 2218)
Reactie uiterlijk tot 28-08-2022

We zijn transparant, resultaatgericht en kostenefficient op een innovatieve, maatschappelijk verantwoorde en duurzame wijze, in samenwerking met onze partners. Wij willen zichtbaar zijn voor onze omgeving. Met zo'n driehonderd medewerkers zijn wij een professioneel, slagvaardig en innovatief waterschap. Als contractmanager werk je in het proces Afvalwaterketen en Digitalisering samen met ongeveer zestig colleg's: projectleiders, -managers, -medewerkers, en Integraal Projectmanagement-managers binnen de afdeling Plannen en Projecten.

Solliciteer direct

Dit ga je doen

  • Als contractmanager ben je verantwoordelijk voor de beheersing van het gehele proces van contractvoorbereiding, aanbesteding en contractuitvoering richting verschillende marktpartijen;
  • Ook verzorg je het contractmanagement met advies- en ingenieursbureaus in de voorbereidingsfase van projecten;
  • Verder ben je verantwoordelijk voor het opstellen van een gedragen marktbenaderingsstrategie op en neem je collega’s uit de clusterteams hierin mee.
  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van het contractbeheersingsplan (met toezichtsplan of SCB).
  • Je begeleidt de contractuitvoering. Hieronder valt bijvoorbeeld:
    • dagelijkse contacten onderhouden met marktpartijen;
    • bijwonen van voortgangsoverleggen en bouwvergaderingen;
    • bewaken nakoming contractafspraken;
    • behandelen van contractmutaties (VTW’s)/meerwerk en claims;
    • beoordelen van factuurvoorstellen en hiertoe prestatieverklaringen opstellen/toetsen;
       Een nauwe samenwerking met de andere collega’s binnen het clusterteam is hierin essentieel.
 

Dit bieden we jou

  • Een baan in een dynamisch, maatschappelijke werkveld bij een platte organisatie in ontwikkeling.
  • In principe een vast dienstverband, of dit gelijk in kan gaan, ligt aan je persoonlijke situatie en bespreken we in de procedure;
  • Een salaris van minimaal Є 3.824,- en maximaal € 5.340,- bruto per maand (schaal 11, norm 1 juli 2022) bij een werkweek van 36 uur. Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring
  • Daarnaast ontvang je bovenop je brutosalaris 21% Individueel Keuze Budget (IKB), dit kun je uit laten betalen of op een andere manier inzetten, bijvoorbeeld om extra verlof te kopen;
  • Een pensioenregeling bij ABP pensioenfonds;
  • Uitstekende mogelijkheden om een goede balans te creëren tussen werk en privé met onze thuiswerkmogelijkheden;
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals bijvoorbeeld een eigen budget van € 6.000,- voor opleidingen en een vergoeding voor de reiskosten van woon-/werkverkeer of een thuiswerkvergoeding;
  • Je standplaats is Groningen. Deze is goed bereikbaar met eigen auto of openbaar vervoer.

Dit vragen we van je

  • Je hebt een relevante HBO of WO opleiding afgerond;
  • Een opleiding Contractmanagement (bijvoorbeeld NEVI, CATS CM) is een pré;
  • Je hebt kennis en ervaring met projectmanagement;
  • Je hebt kennis en ervaring met contractmanagement op zowel RAW als UAV-GC contracten en aanbestedingsvormen zoals BVP en bouwteams;
  • Je hebt ervaring met inkoop bij overheden van diensten en werken (minimaal 5 jaar);
  • Je hebt ervaring met (Europees) aanbesteden (minimaal 3 jaar).

Wie ben jij?
  • Je anticipeert effectief en weet tijdig op kritische situaties in te spelen;
  • Je kunt goed samenwerken en je kunt draagvlak krijgen voor jouw plannen en adviezen;
  • Je controleert de voortgang en stuurt zo nodig bij;
  • Je bent stressbestendig en je neemt onder druk de juiste beslissingen;
  • Je kan ook onder druk de juiste beslissingen nemen. 

    Wat verder goed is om te weten

    Het waterschap Noorderzijlvest bevindt zich in een uniek gebied waarbij bodemdaling als gevolg van aardgaswinning en aardbevingen het waterbeheer aanzienlijk beïnvloeden. De gevolgen van deze ontwikkelingen als ook klimaatverandering hebben effect hebben op het (afval)watersysteem. Een stijgende zeespiegel, meer en langere perioden van hevige regen, afgewisseld met langdurige droogte, maar ook de opgaven op het vlak van duurzaamheid en nieuwe (probleem)stoffen: problemen die vragen om robuuste oplossingen. Wij willen dat ons (afval)watersysteem zo veel mogelijk natuurlijk functioneert en dat het voor de lange termijn klimaatbestendig, veerkrachtig en gezond is. Dit vraagt van ons passende en betaalbare maatregelen in een maatschappij die daarover mee wil praten en invloed op wil uitoefenen.

    Om de uitdagingen van ons waterschap in goede banen te leiden, voeren we een organisatie optimalisatie door, zodat we beter in staat zijn om toekomstgericht en integraal te werken. We denken dat we hiermee een goede basis leggen om strategisch te denken, de plannen vervolgens te vertalen naar ons dagelijks werk en het werk zo efficiënt mogelijk uit te voeren. En dat wordt steeds belangrijker in een maatschappij die verandert en veel van ons vraagt.

    Waterschap Noorderzijlvest streeft ernaar om de organisatie een afspiegeling te laten zijn van de samenleving. Daarom worden kandidaten uit speciale doelgroepen uitdrukkelijk verzocht te reageren.

    Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

    Is je interesse gewekt?

    Ben je enthousiast en beschik je over de gevraagde kwaliteiten? 
    Graag ontvangen we je brief 28 augustus 2022. De gesprekken vinden in week 35 2022 plaats.

    Wil je eerst meer informatie over de functie?
    Neem dan contact op met Maurice Lunenborg, manager van de afdeling Plannen en Projecten via 06 - 21 11 22 40 of 050 - 304 83 88.
    Op basis van het Integriteitbeleid bij Waterschap Noorderzijlvest is voor deze functie een VOG vereist.

     

    Het formulier wordt geladen.