Zet jij graag een resultaat neer in onze uiteenlopende aanbestedingstrajecten? Kun je het projectteam daarin ook enthousiast meenemen? En wil jij bijdragen aan het maatschappelijke belang van een organisatie die ervoor zorgt dat we in Groningen en Noord-Drenthe veilig kunnen wonen, werken en leven? Dan zoeken wij jou als nieuwe collega bij ons waterschap!

Wij, het enthousiaste inkoopteam van Noorderzijlvest, krijgen steeds meer werk en daarom zijn we op zoek naar een nieuwe collega. Wij zoeken iemand die al enige ervaring heeft op het gebied van publieke inkoop. Of het nu gaat om de aanschaf van graafmachines, dienstverlening in de schoonmaak, de optimalisatie van werkplaatsen of projectmatig baggeren: onze aanbestedingsprojecten zijn divers!
 

Locatie

Groningen

Aantal uur

32 - 36 uur per week

Salaris

€3874 - €5271

Interesse?

Je kunt reageren tot 31-05-2024

Direct solliciteren

Portret Esther de Boer

Wat ga je doen?

  • Als inkoopadviseur adviseer je en begeleid je zelfstandig (complexe) aanbestedingsprocedures.
  • Bij Europese aanbestedingen ben je betrokken bij alle facetten van het aanbestedingstraject van voorbereiding tot en met de afronding.
  • Het aanbesteden en inkopen gebeurt in het zeer diverse werkveld van het waterschap, waarbij duurzaamheid een belangrijk aspect is.
  • Naast aanbestedingen adviseer je de organisatie over diverse inkoopvraagstukken.
  • Bij aanbestedingen en inkoopvraagstukken werk je mee aan Maatschappelijk Verantwoord Inkopen.

Functie-eisen

Als inkoopadviseur heb je een groot analyserend vermogen en omgevingsbewustzijn. Je werkt dienstverlenend binnen de organisatie en adviseert met jouw expertise collega’s binnen andere vakgebieden. Planmatig werken gaat je gemakkelijk af en je kunt binnen je werk prioriteiten stellen om je doelen te bereiken. Je signaleert problemen en je herkent belangrijke informatie, vertaalt deze naar de organisatie en deelt de informatie met betrokken partijen. Je kunt zowel schriftelijk als mondeling duidelijk communiceren.

Daarnaast beschik je over:

  • Je hebt een relevante Hbo-opleiding.
  • Je hebt NEVI 1 en bij voorkeur NEVI 2 of een vergelijkbare inkoop-gerelateerde opleiding.
  • Je hebt minimaal 2 à 3 jaar relevante werkervaring op inkoopgebied en Europese aanbestedingen.
  • Je hebt kennis van wet- en regelgeving, voorschriften en beleid in relatie tot het vakgebied.
  • Je bent bereid opleidingen/trainingen/cursussen te volgen op gebied van Inkoop.
  • Je hebt oog voor innovaties en zoekt naar mogelijkheden om innovaties toe te passen.

 

Arbeidsvoorwaarden

  • Een afwisselende functie in een team van gedreven collega’s, met veel ruimte voor zelfstandig werken en eigen verantwoordelijkheden en agendabeheer. Het is voor ons belangrijk dat je in het team past en je kunt ontwikkelen binnen het vakgebied, maar bovenal dat je het naar je zin hebt.
  • Een baan in een maatschappelijk werkveld.
  • In eerste instantie een dienstverband voor bepaalde tijd (1 jaar). Wanneer je geschiktheid blijkt, zetten we je arbeidsovereenkomst om naar een dienstverband voor onbepaalde tijd.
  • Een salaris van minimaal €3.874,- en maximaal €5.271,- bruto per maand (schaal 10). In juli 2024 volgt een salarisverhoging 2,0%.
  • Boven op je brutosalaris ontvang je 21% IKB (individueel keuzebudget), dit kun je (maandelijks) laten uitbetalen of op een andere manier inzetten, bijvoorbeeld om extra verlof te kopen.
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een eigen budget voor opleidingen van € 6.000,- (onder 35 jaar €12.000,-) en een vergoeding voor reiskosten woon-werk, een thuiswerkvergoeding, een fietsregeling en een pensioenregeling bij het ABP-pensioenfonds
  • Uitstekende mogelijkheden voor een goede balans tussen werk en privé, bijvoorbeeld met onze thuiswerkmogelijkheden.
  • De standplaats is Groningen. Ons kantoor is goed bereikbaar met de fiets, openbaar vervoer of met eigen auto.

Jouw toekomstige afdeling en organisatie

Ons team Inkoop is onderdeel van het team Financiën en Inkoop. We zijn een klein, zelfsturend team van op dit moment 5 collega’s: een coördinator/senior inkoopadviseur, een senior inkoopadviseur en 3 inkoopadviseurs. Inkopen van werken, leveringen en diensten is een belangrijk proces om de doelstellingen van ons waterschap te halen. We werken op basis van een gecoördineerd inkoopmodel, adviseren vanuit een centrale positie in de organisatie op alle inkoopvraagstukken en we voeren regie op inkooptrajecten. Op dit moment zit het inkoopteam in belangrijke ontwikkelingen zoals contractbeheer en -management, het implementeren van het digitale bestellen voor de hele organisatie (P2P) en het werken met een Aanbestedingsplatform (Mercell).


 

Over Waterschap Noorderzijlvest

Waterschap Noorderzijlvest bevindt zich in een uniek gebied waarbij bodemdaling als gevolg van aardgaswinning en aardbevingen het waterbeheer aanzienlijk beïnvloeden. De gevolgen van deze ontwikkelingen als ook klimaatverandering hebben effect hebben op het (afval)watersysteem. Een stijgende zeespiegel, meer en langere perioden van hevige regen, afgewisseld met langdurige droogte, maar ook de opgaven op het vlak van duurzaamheid en nieuwe (probleem)stoffen: problemen die vragen om robuuste oplossingen. Wij willen dat ons (afval)watersysteem zo veel mogelijk natuurlijk functioneert en dat het voor de lange termijn klimaatbestendig, veerkrachtig en gezond is. Dit vraagt van ons passende en betaalbare maatregelen in een maatschappij die daarover mee wil praten en invloed op wil uitoefenen.

Om de uitdagingen van ons waterschap in goede banen te leiden, voeren we een organisatie optimalisatie door, zodat we beter in staat zijn om toekomstgericht en integraal te werken. We denken dat we hiermee een goede basis leggen om strategisch te denken, de plannen vervolgens te vertalen naar ons dagelijks werk en het werk zo efficiënt mogelijk uit te voeren. En dat wordt steeds belangrijker in een maatschappij die verandert en veel van ons vraagt.

Sollicitatieprocedure

Ben je enthousiast en spreekt jou de vacature aan? Je kunt je motivatie en CV uploaden via de sollicitatieknop. Omdat we graag direct in gesprek gaan met interessante kandidaten hebben we geen sluitingsdatum in de vacature staan. We zullen de vacature sluiten wanneer we een geschikte kandidaat gevonden hebben.

  • Wil je eerst meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Jan Derk Frieling, teamleider van het team Financiën 050 – 304 89 11.
  • Als je bij ons komt werken, vragen we je een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) in te leveren.

Vragen over de procedure van deze vacature?

Neem dan contact op met Eilana Maring, adviseur Werving en Selectie via 050 304 89 11 of werven@noorderzijlvest.nl.

Ben je enthousiast? Solliciteer direct!

Vul het sollicitatieformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Het formulier wordt geladen.

Dynamische waterwereld

Ben je een denker of juist een doener? Wij maken graag kennis met je. Bij het waterschap is geen dag namelijk hetzelfde!

Ontdek de organisatie