Werk jij graag in een dynamische projectomgeving en heb je ruime ervaring in de projectbeheersing van complexe projecten? Dan zoeken wij jou!
 

Locatie

Groningen

Aantal uur

28 - 36 uur per week

Salaris

€4299 - €5940

Interesse?

Momenteel kunnen er wat problemen ontstaan met het invullen van het online formulier. Onze excuses hiervoor. Mocht dit zo zijn, stuur dan een mail met je gegevens en je sollicitatie naar werven@noorderzijlvest.nl. Wij werken hard aan een oplossing. 

Je kunt reageren tot 26-05-2024

Direct solliciteren

Wat ga je doen?

Als senior manager projectbeheersing heb je een centrale rol in het projectteam en zorg je dat er altijd integraal zicht is op de actuele status van alle beheersaspecten: tijd, geld, kwaliteit, risico’s, informatie, organisatie, bestuurlijke besluitvorming en de beleidsdoelstellingen van het project. Je werkt aan verschillende projecten, waarbij je naast adviseur ook sparringpartner bent voor de projectleider, het projectteam en de interne opdrachtgever.
Je bent onderdeel van het projectteam, maar tegelijk ook onafhankelijk en werkt volgens onze professionele projectaanpak, die vastgelegd is in ons handboek projecten.

En verder:

  • Je geeft gevraagd en ongevraagd advies over de opzet en kwaliteit van de projectbeheersing en het naleven van de vastgelegde werkprocessen en -procedures 
  • Je adviseert en ondersteunt de projectteams bij het: 
    • opzetten en actualiseren van de projectinrichting, ramingen en projectplanning.  
    • beheersen van de scope en beheren van wijzigingen.
    • uitvoeren van risico management .
    • opstellen van (bestuurlijke) documenten zoals kredietaanvragen en voortgangsrapportages. 
    • Je signaleert afwijkingen.
  • Je speelt een belangrijke rol in de verdere opbouw en professionalisering van de vakgroep en het werkveld projectbeheersing binnen Noorderzijlvest. Hierin neem je initiatief.  
  • Je coacht je minder ervaren collega’s.  

Functie-eisen

Als senior manager projectbeheersing ben je samenwerkingsgericht en een voorbeeld in het tonen van eigenaarschap. Flexibel als je bent, pas je in iedere situatie de juiste aanpak toe. Je bent kritisch op jezelf en staat open voor feedback. Ruimte voor het opdoen van nieuwe kennis en ervaring? Die pak jij met beide handen aan. Je voelt de (in)formele regels, verschillende gevoeligheden en krachtenvelden binnen en buiten de organisatie goed aan. Je ondernemende geest en proactieve houding maken dat je snel schakelt tussen verschillende strategische en tactische vraagstukken. 

Daarnaast:

  • Minimaal een afgeronde hbo-opleiding in een bedrijfskundige of economische richting of gelijkwaardig.
  • Je hebt aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring als projectbeheerser bij voorkeur in een IPM-team.
  • Je bent een goede gesprekspartner voor in- en externe stakeholders.
  • Je begrijpt de bestuurlijke belangen die er kunnen spelen in de organisatie en/of daarbuiten.Je hebt de competenties om het voortouw te nemen in de ontwikkeling van de vakgroep en minder ervaren collega’s te coachen.

Arbeidsvoorwaarden

  • Een baan in een maatschappelijk werkveld.
  • In principe een vast dienstverband. Of dit gelijk in kan gaan, ligt aan je persoonlijke situatie en bespreken we in de procedure.
  • Een salaris van minimaal Є4.299,- en maximaal €5.940,- bruto per maand (schaal 11) bij een werkweek van 36 uur. Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring.
  • Boven op je brutosalaris ontvang je 21% Individueel Keuze Budget (IKB), dit kun je uit laten betalen of op een andere manier inzetten, bijvoorbeeld om extra verlof te kopen.
  • Een pensioenregeling bij ABP-pensioenfonds.
  • Een goede balans te creëren tussen werk en privé met onze thuiswerkmogelijkheden.
  • Een eigen budget van €6.000,- voor opleidingen en een vergoeding voor de reiskosten van woon-werkverkeer of een thuiswerkvergoeding.
  • Je standplaats is Groningen. Ons kantoor is goed bereikbaar met de fiets, openbaar vervoer of eigen auto.

Jouw toekomstige afdeling en organisatie

Je komt te werken in het team Plannen en Projecten, die bestaat uit ruim 60 medewerkers, waarvan een aantal wordt ingehuurd.  
Door dit team worden alle projecten vanuit onze investeringsbegroting uitgevoerd. Zowel op het gebied van Waterveiligheid (waaronder ook een aantal HWBP-projecten), Watersysteem als de Afvalwaterketen.  
We werken aan onze projecten met de Integraal Project Management (IPM) systematiek. Onze grote projecten hebben daarvoor een volledig IPM-team. De kleinere projecten proberen we zoveel mogelijk gebundeld en seriematig te organiseren. Vanuit alle disciplines wordt aan verschillende projecten gewerkt.  
Binnen het team zijn we georganiseerd in vakinhoudelijke vakgroepen per discipline, waarin afstemming en ontwikkeling is georganiseerd. Onze werkwijzen hebben we vastgelegd in een ‘handboek Projecten’ welke -samen met andere kaders van het waterschap- een belangrijke kader vormt voor de werkzaamheden.  

De vakgroep projectbeheersing 
De vakgroep projectbeheersing is momenteel in opbouw en bestaat nu uit 6 medewerkers, waarvan 4 ingehuurd. Hiermee kunnen we niet al onze projecten bedienen. Een aantal projectleiders voert de projectbeheersing nu dan ook nog zelf uit.   
We gaan toegroeien naar een situatie waarin elk project beschikt over professionele projectbeheersing. Daarvoor hebben we ook een vakgroep met een stevige vaste bezetting als basis nodig. Naast het inhoudelijk goed uitvoeren van de projectbeheersing ligt de nadruk de eerste tijd ook op het samen ontwikkelen en opbouwen van de vakgroep en het werkveld Projectbeheersing.  
 

Over Waterschap Noorderzijlvest

Waterschap Noorderzijlvest bevindt zich in een uniek gebied waarbij bodemdaling als gevolg van aardgaswinning en aardbevingen het waterbeheer aanzienlijk beïnvloeden. De gevolgen van deze ontwikkelingen als ook klimaatverandering hebben effect hebben op het (afval)watersysteem. Een stijgende zeespiegel, meer en langere perioden van hevige regen, afgewisseld met langdurige droogte, maar ook de opgaven op het vlak van duurzaamheid en nieuwe (probleem)stoffen: problemen die vragen om robuuste oplossingen. Wij willen dat ons (afval)watersysteem zo veel mogelijk natuurlijk functioneert en dat het voor de lange termijn klimaatbestendig, veerkrachtig en gezond is. Dit vraagt van ons passende en betaalbare maatregelen in een maatschappij die daarover mee wil praten en invloed op wil uitoefenen.

Om de uitdagingen van ons waterschap in goede banen te leiden, voeren we een organisatie optimalisatie door, zodat we beter in staat zijn om toekomstgericht en integraal te werken. We denken dat we hiermee een goede basis leggen om strategisch te denken, de plannen vervolgens te vertalen naar ons dagelijks werk en het werk zo efficiënt mogelijk uit te voeren. En dat wordt steeds belangrijker in een maatschappij die verandert en veel van ons vraagt.

Sollicitatieprocedure

Ben je enthousiast en beschik je over de gevraagde kwaliteiten? Upload dan je motivatie voorzien van CV, onder vermelding via de sollicitatieknop. Graag ontvangen we je brief uiterlijk 26 mei 2024. De gesprekken worden gehouden op 3 juni 2024.

  • Wil je meer weten? Neem dan contact op met Herman Posthumus, teammanager Plannen en Projecten, tel.nr. 06-22195603.
  • Als je bij ons komt werken moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) inleveren.

Vragen over de procedure van deze vacature?

Neem dan contact op met Eilana Maring, adviseur Werving en Selectie via 050 304 89 11 of werven@noorderzijlvest.nl.

Ben je enthousiast? Solliciteer direct!

Momenteel kunnen er wat problemen ontstaan met het invullen van het online formulier. Onze excuses hiervoor. Mocht dit zo zijn, stuur dan een mail met je gegevens en je sollicitatie naar werven@noorderzijlvest.nl. Wij werken hard aan een oplossing. 

Vul het sollicitatieformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Het formulier wordt geladen.

Dynamische waterwereld

Ben je een denker of juist een doener? Wij maken graag kennis met je. Bij het waterschap is geen dag namelijk hetzelfde!

Ontdek de organisatie